חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אילון מאסק מסתבך עם הממשלה הבריטית: “הפיץ תוכן מטעה”

אילון מאסק שיתף פוסט ברשת החברתית X שבבעלותו וטען כי "מלחמת אזרחים בבריטניה היא בלתי נמנעת" בעקבות מהומות הימין הקיצוני במדינה • הממשלה הבריטית גינתה את האמירה וחיברה זאת לתוכן מטעה ומסית שמופץ ברשתות החברתיות

האיש הכי עשיר בעולם, אילון מאסק | צילום: שאטרסטוק

אילון מאסק בעוד אמירה מעוררת סערה: המיליארדר אילון מאסק הבעלים של חברת טסלה והרשת החברתית X, יצא באמירה מעוררת מחלוקת בנושא המהומות ברחבי בריטניה שארגנו פעילי הימין הקיצוני נגד ההגירה למדינה. המהומות האלימות פרצו בערים מנצ’סטר וליברפול וביום ראשון התייחס מאסק בפוסט מיוחד ברשת החברתית איקס, לשעבר טוויטר פלטפורמת המדיה החברתית שבבעלותו, ואמר כי “מלחמת אזרחים בבריטניה היא בלתי נמנעת”.

דבריו של מאסק עוררו זעם וגררו גינוי מצד ראש ממשלת בריטניה, קייר סטארמר. “אנחנו רואים פה מיעוט של בריונים שלא מייצגים את כל בריטניה, ראינו גם כמה מטובי בני עמנו שיוצאים לנקות את הבלאגן ואת השיבושים שנוצרו”, אמר דובר ראש ממשלת בריטניה.

היידי אלכסנדר, שרת בתי המשפט של בריטניה, אמרה בתגובה להערותיו של מאסק ביום שלישי כי כל מי שיש לו פלטפורמה ברשתות החברתיות צריך “להתנהג באחריות” עם הפלטפורמה הזו, והוסיפה כי החיבור בין המהומות  למלחמת אזרחים הוא “לחלוטין בלתי מוצדק”.

פיטר קייל, שר הטכנולוגיה של בריטניה, חיבר את המהומות למידע המוטעה המופץ ברשתות החברתיות. התסיסה בבריטניה, שהחלה בתחילה כהפגנות נגד ההגירה, הידרדרה להפרת סדר אלימה הניזונה ממידע מוטעה ברשת, כאשר חנויות ומסגדים הותקפו והושלכו לבנים.

“אני כן חושב שחברות המדיה החברתיות צריכות לעשות יותר”, אמר אלכסנדר ל-Sky News . “יש להם אחריות מוסרית לא להפיץ תוכן מטעה ומלהיט בפלטפורמות שלהם”.

בשנה שעברה בריטניה העבירה את חוק הבטיחות המקוון, חוק המהווה ציון דרך בהגברת האכיפה על תוכן לא חוקי ומזיק המופץ באינטרנט. עם זאת, הרגולטור שמופקד על אכיפת החוק, אינו מסוגל לנקוט צעדים נגד חברות המדיה החברתית בגין פוסטים מזיקים המסיתים להתפרעויות מתמשכות.

אילון מאסק שהגיב למהומות בבריטניה, שיתף בפוסט אחד סרטון שבו נראה אדם נעצר בשל הערות פוגעניות ששותפו בדף פייסבוק. בנוסף, מאסק אפשר לאיש הימין הקיצוני טומי רובינסון ולאישיות המקוונת השנויה במחלוקת אנדרו טייט לחזור ל-X, לאחר שהם הושעו בעבר מהפלטפורמה.

 

 

 

 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן