חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המלחמה הטכנולוגית בין המעצמות: סין אוסרת על שימוש בשבבי אינטל ו-AMD

סין חשפה הנחיות חדשות שאוסרות על שימוש במעבדים של אינטל ו-AMD במחשבים ממשלתיים, זאת כחלק ממאמציו של הממשל הסיני להחליף טכנולוגיה זרה בייצור מקומי • המהלך של האיסור על יצרניות השבבים האמריקניות הוא חלק ממאבק הסחר הטכנולוגי בין סין לארה"ב

מלחמת השבבים בין סין לארה"ב, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

מלחמת השבבים: סין הציגה קווים מנחים האוסרים את השימוש במעבדים אמריקאים מ-AMD ואינטל במחשבים ובשרתים ממשלתיים, כך לפי דיווח הפייננשל טיימס. החוקים החדשים גם חוסמים את Microsoft Windows ומוצרי מסד נתונים זרים לטובת פתרונות מקומיים, מה שמסמן את המהלך האחרון במלחמת סחר טכנולוגית ארוכת שנים בין שתי המדינות.

סוכנויות ממשלתיות סיניות חייבות כעת להשתמש בתחליפים מקומיים "בטוחים ואמינים" עבור שבבי AMD ואינטל. הרשימה כוללת 18 מעבדים מאושרים, כולל שבבים של Huawei והחברה הנתמכת על ידי המדינה Phytium – שניהם אסורים בארה"ב.

הכללים החדשים עשויים להשפיע באופן משמעותי על אינטל ו-AMD. סין אחראית ל-27% מהמכירות של אינטל ב-54 מיליארד דולר בשנה שעברה ו-15% מההכנסות של AMD בסך 23 מיליארד דולר, לפי ה-FT. עם זאת, לא ברור כמה שבבים משמשים בממשל לעומת המגזר הפרטי.

אינטל | צילום: שאטרסטוק

מהלכים אלו הם האגרסיביים ביותר של סין. בשנה שעברה, בייג'ין אסרה על חברות מקומיות להשתמש בשבבי מיקרון בתשתית אמריקאית. בינתיים, ארה"ב אסרה על מגוון רחב של חברות סיניות, החל מיצרניות שבבים ועד חברות תעופה וחלל. ממשל ביידן גם חסם חברות אמריקאיות כמו NVIDIA למכור AI ושבבים אחרים לסין.

רק לאחרונה פורסם שהנשיא ג'ו ביידן העניק לאינטל כמעט 20 מיליארד דולר במענקים והלוואות. מהלך שמסמן את ההוצאה הגדולה ביותר של ממשלת ארה"ב לסבסוד ייצור שבבים זאת במסגרת חוק השבבים שנועד להזניק את הייצור המקומי כחלק ממלחמת השבבים העולמית מול סין.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה