חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אנבידיה מחקה 430 מיליארד דולר בשלושה ימים – התרסקות או התמתנות?

מחיקת השווי הגדולה ביותר שנרשמה בשלושה ימים - אנבידיה איבדה 430 מיליארד דולר והמניה יורדת ב-13% • בשבוע שעבר, לזמן קצר המניה הספיקה להגיע לפסגה והדיחה את מיקרוסופט מראש הטבלה כחברה היקרה בעולם

ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה | צילום: שאטרסטוק

הפסגה מבהילה? המניה ירדה ב-13% מאז עקפה לזמן קצר את חברת מיקרוסופט בשבוע שעבר כחברה היקרה ביותר בעולם. זה דחף את מניית אנבידיה לעשות תיקון טכני – מצב שבו המניה נופלת ב-10% או יותר מהשיא האחרון שלה. 

אנבידיה זינקה השנה על רקע ביקוש בלתי פוסק לשבבים שלה השולטים בשוק של המחשוב המבוסס בינה מלאכותית. בשבוע שעבר, המניה אף נסגרה עם שווי שוק של 3.34 טריליון דולר, ועקפה את מיקרוסופט שעומדת על 3.32 טריליון דולר. למרות הירידה מאז, יש לציין כי מניית אנבידיה עדיין עלתה ב-139% השנה.

מניית אנבידיה | צילום: שאטרסטוק

האנליסטים בוול סטריט לא מודאגים מצניחת אנבידיה. החברה עדיין נחשבת לבעלת השליטה בשוק והמשקיעים רואים בה הימור לעתיד השבבים המבוססים AI. בנוסף, לאנבידיה אין הרבה תחרות בשוק השבבים הספציפי הזה והמתחרות נמצאות עוד מאחור. 

השווי של אנבידיה עומד כעת על 2.9 טריליון דולר – פחות מזה של אפל (3.19 טריליון) ומיקרוסופט (3.3 טריליון). עם זאת, מתחילת השנה המניה עלתה ביותר מ-160% עד כה השנה. 

החברה היקרה בעולם: כמה מרוויחים עובדי אנבידיה?

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה