חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צנחו עד 50%: איך נחתכו מחירי הדירות בערים הגדולות בארה"ב?

לפחות בעשר ערי מטרופולין בארה"ב נרשמו ירידות מחירים חדות במחירי הדירות בשל תחרות מוכרי הבתים הקיימים עם מוכרי הבתים החדשים המציעים הטבות כספיות למוכרים • רוכשי הדירות בערים מרכזיות כמו יוסטון, דנוור ואורלנדו נהנים מהנחות מפליגות של יותר מ- 30% מערך הדירה

בניין דירות טיפוסי בפרברי ארה"ב, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

רוכשי הבתים בארה"ב מתמודדים עם עלייה בריבית על המשכנתאות ובכל זאת ביחס למוכרי הבתים, ידם של הקונים על העליונה בערים רבות בארה״ב. היתרונות של הקונים כרגע מתבטאים בעיקר ביכולת שלהם לקבל הצעה ולסגור עסקת נדל"ן מתחת למחירי השוק. המציאות הזאת נובעת מהעובדה שמוכרי הבתים בארה"ב מתחרים על תשומת לב הקונים עם בוני הבתים החדשים שמציעים לרוכשים הקלות והנחות כספיות כדי לעודד עסקאות. הטבות כספיות כאלה ואחרות, הסדרי משכנתא נוחים הובילו את מוכרי הבתים בשוק הדירות יד שנייה, להוריד מחירים.

התופעה הזאת מתרחשת בעיקר במדינות כמו פלורידה וטקסס, בערים מרכזיות שם בולטת הבנייה של הבתים החדשים. במדינות אלה נרשמה הירידה החדה ביותר במחירי הדירות בהשוואה למקומות אחרים בארה"ב, כך הראה דוח חדש של חברת מחקר רדפין.

הנתונים מוכיחים שהסיכוי לקבל דירה מתחת למחירי השוק הוא גבוה מאוד וכך האזרח האמריקני החולם על דירה עשוי למצוא השנה את ההזדמנות לממש את החלום לאור ההנחות באותן ערים גדולות. המכירות משתקפות גם בנתונים, על פי נתוני לשכת מפקד האוכלוסין בארה"ב, מכירות הבתים החדשים לחודש מרץ 2024 בארה"ב עמדו על 693 אלף, עלייה של 8.8% לעומת המכירות בחודש פברואר. על פי הדוח שמציגה רדפין יש עשר ערי מטרופולין בארה"ב שבהן נרשמו ירידות מחירים נאות בחודש מרץ 2024 בשל התחרות מול בוני הבתים החדשים.

דירות בארה"ב, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

בערי פלורידה נרשמו ירידות מחירים חדות שנעו בין 33% ועד 48%, כאשר מחיר הממוצע של דירה בערים במדינה נע בטווח שבין 300 אלף דולר ל-400 אלף דולר. באורלנדו שבפלורידה מחירי הדירות ירדו ב-35% כאשר המחיר הממוצע של דירה בעיר עומד על 395 אלף דולר.

גם בדנוור, בירת מדינת קולוראדו שבארה"ב, נרשמו ירידות מחירים חדות של 37% כאשר המחיר הממוצע של דירה עומד על 600 אלף דולר. ביוסטון, העיר הגדולה בטקסס, מחירי הדירות ירדו ב-33% והמחיר הממוצע של דירה עומד על 339 אלף דולר.

שכונה בפלורידה | צילום: שאטרסטוק

הערים הגדולות האלה שבהן נרשמו ירידות חדות במחירי הדירות הן בשורה מעודדת מאוד לאמריקנים הנאנקים בימים אלה מול עליית מחירי הדיור. שוק הדיור האמריקני עבר טלטלה בשנים האחרונות ונע מירידות חדות לעליות מחירים. הירידה במחירי הדירות בארה"ב התחילה בחודש יולי 2022 ובשנה שעברה, במאי 2023 , רשמו מחירי הדירות את הירידה החדה ביותר מזה עשור בעקבות הזינוק בריבית על המשכנתאות שהאט את שוק הדיור והבריח את הקונים הפוטנציאליים.

התייקרות המשכנתאות בארה"ב הפכה את הבתים לנכס שרוב האמריקנים לא יכלו להרשות לעצמם והתרחקו מביצוע רכישה זו. ההתרחקות הזאת תדלקה את ירידות המחירים אבל אז המחירים חזרו לעלות בעקבות עלייה מחודשת בביקושים. כרגע מחירי הדיור עלו לרמה גבוהה שמעיקה על הצעירים ויוצרת מצוקת דיור בקרבם, מה שעשוי להתברר כבעיה גדולה לדמוקרטים בשנת הבחירות הנוכחית.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה