חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אסטרה-זנקה מסירה את חיסון הקורונה בשל תופעות לוואי מסוכנות

החיסון כבר לא ניתן באוסטרליה ובאיחוד האירופי • החברה הודתה בפברואר כי החיסון עלול, במקרים נדירים, לגרום להיווצרות קרישי דם ולספירת דם נמוכה • לפי הערכות החברה, למעלה מ-3 מיליארד מנות סופקו ברחבי העולם

חיסון הקורונה של חברת אסטרה-זנקה | צילום: שאטרסטוק

החיסון של אסטרה-זנקה יורד מהמדפים ברחבי העולם, לאחר שבחודש פברואר ענקית התרופות הודתה לראשונה במסמכי בית המשפט שהוא עלול לגרום לתופעת לוואי נדירה ומסוכנת, כך מפרסם אתמול (שלישי) "הטלגרף" הבריטי. 

למרות שהחיסון נמצא בטוח ויעיל בסך הכל, הוא נשא את הסיכון לתופעת לוואי נדירה אך חמורה, המכונה פקקת עם טרומבוציטופניה, או TTS, הגורמת להיווצרות קרישי דם ולספירה נמוכה של טסיות דם. התסמונת הנדירה התרחשה אצל כשניים עד שלושה אנשים לכל 100,000 שחוסנו בחיסון. 

החיסון לא היה זמין לשימוש באוסטרליה מאז מרץ 2023, אם כי השימוש בו כבר הופסק מיוני 2021 בשל הזמינות הנרחבת של חיסונים חדשים יותר. החיסון גם כבר לא ניתן באיחוד האירופי, לאחר שהחברה ביטלה מרצון את אישור השיווק שלה.

הבקשה להפסקת החיסון הוגשה ב-5 במרץ ונכנסה לתוקף אתמול. בהצהרה, אמרה החברה כי ההחלטה התקבלה מכיוון שיש כעת מגוון חיסונים חדשים יותר זמינים שהותאמו למיקוד גרסאות לקורונה.

"על פי הערכות עצמאיות, יותר מ-6.5 מיליון חיים ניצלו בשנה הראשונה מהחיסון ולמעלה מ-3 מיליארד מנות סופקו ברחבי העולם", נכתב בהודעה. עוד נמסר מהחברה "המאמצים שלנו הוכרו על ידי ממשלות ברחבי העולם ונחשבים באופן נרחב כמרכיב קריטי בסיום המגיפה העולמית. כעת נעבוד עם הרגולטורים והשותפים שלנו כדי להתיישר על דרך ברורה קדימה לסיום פרק זה ותרומה משמעותית למגפת קוביד-19".

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה