חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אפקט המלחמה על שוק העבודה: בחודש יוני נעדרו כ-67 אלף מועסקים

על פי סקירה של הכלכלן הראשי באוצר בחודש יוני חלה התמתנות קלה במספר הנעדרים ממקומות עבודה בשל המלחמה אך עדיין דרושים עוד  כ-45 אלף עובדים במשק כדי להגיע לשיעור התעסוקה שהיה ערב המלחמה

עבודה מהבית, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

מאז נפתחה מלחמת חרבות ברזל שוק העבודה סובל ממחסור בעובדים בשל היעדרות מועסקים רבים שהתגייסו למילואים. בחודש יוני נעדרו מעבודתם כ-67 אלף עובדים בשל המלחמה, כך עולה מסקירת אגף הכלכלן הראשי באוצר על השפעת המלחמה על שוק העבודה בחודש יוני. על פי הסקירה, כ-2% מסך כל המועסקים במשק למעשה נעדרו מעבודתם בחודש יוני. מדובר בירידה קלה של כ-10% בשיעור הנעדרים מהעבודה בהשוואה לחודש מאי.

בהשוואה לחודש אוקטובר חלה ירידה של כ-90% במספר הנעדרים בשל המלחמה, אז מספר הנעדרים עמד על 764 עובדים. בשוק העבודה חסרים היום עוד כ-45 אלף מועסקים בכדי להגיע לשיעור התעסוקה שנרשם ערב המלחמה.  השפעת המלחמה על שוק העבודה מתבטאת בצמצום הפעילות העסקית וגם בפגיעה בצד הביקוש לעובדים, פגיעה זו מתבטאת בעיקר בענף ההייטק. התעסוקה בענף הייתה בצמיחה בין השנים 2018-2023 והמשקל שלו בתעסוקה המשקית עמד על 8%-10%, אולם מתחילת 2023 החלה להיבלם מגמת הצמיחה והחלה ירידה מתונה בשיעור המועסקים בענף. נכון לחודש יוני, נדרשים עוד כ-33 אלף עובדים בהייטק כדי להחזיר את הענף לחלקו בתעסוקה שהיה לפני 2023.

שיעור התעסוקה בחודש יוני עמד על 60.1% בדומה לחודש מאי, מדובר בשיעור גבוה יותר בהשוואה לאוקטובר 2023 אך נמוך בהשוואה לתקופה של ערב המלחמה, בין החודשים ינואר עד ספטמבר.

בחלוקה מגזרית – מגדרית בקרב הנשים נרשמה התאוששות כמעט מלאה בשיעור התעסוקה, בהשוואה לתקופה שלפני המלחמה. לעומת זאת בקרב גברים יהודים (לא חרדים ולא ערבים) נרשמה ירידה של של כששתי נקודות האחוז.

הירידה המשמעותית ביותר בשיעור המועסקים הייתה באזורים הקרובים לגבול הצפוני ולאזורים הקרובים לרצועת עזה. “הירידה בשיעור התעסוקה ביישובים בקרבת הגבול עם עזה מדאיגה במיוחד מכיוון שהיא נובעת מניתוק הקשר עם המעסיק בניגוד למצב ביישובים בקרבת הגבול עם לבנון”, כל נכתב בסקירה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן