חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הגשתם קורות חיים ולא חזרו אליכם? זו כנראה הסיבה

זה ללא ספק אחד ההיבטים המתסכלים ביותר של חיפוש עבודה. השקעתם, ערכתם קורות חיים ושלחתם, אבל המעסיק הפוטנציאלי בחר שלא לחזור אליכם. אם אינכם שומעים מהמעסיק, אתם לא לבד

הציפייה | צילום: שאטרסטוק

חייב להיות איזשהו הסבר, נכון? אחרי הכל, כישורי העבודה שלך, הניסיון הקודם בעבודה והידע הכולל הופכים אותך למועמד חזק. אם אתה לא שומע על משרות שהגשת מועמדות אליהן, כנראה שיש סיבה לכך שהמעסיקים לא מגיבים. למעשה, ישנן מספר סיבות אפשריות מדוע זה עשוי להיות המקרה.

1. חברות עושות יותר סינון
כאשר אתה לוחץ ושולח את בקשת העבודה שלך למעסיק פוטנציאלי, זה גורם לתגובת שרשרת. ראשית, חומרי הבקשה שלך נבדקים על ידי מערכות מעקב אחר מועמדים עבור מילות מפתח ספציפיות שמעריכות את הכישורים והדרישות שלך. הכרחי שתשתמש במילות המפתח שנמצאות בתיאור התפקיד בקורות החיים שלך.

2. פשוט אין מספיק זמן
עם שפע של מועמדים המגישים מועמדות לתפקידים מוגבלים, למגייסים פשוט אין מספיק זמן להגיב לכל דורש ומחפש עבודה שמגיש מועמדות לתפקיד. למעשה, בממוצע, על כל משרה שנפתחת, מעסיק מקבל 118 פניות ורק 20% מהמועמדים מקבלים ראיונות, כך לפי אתר ייעוץ הקריירה flexjobs. 

בנוסף, תהליך הגיוס עצמו התארך בשנים האחרונות. לפי Glassdoor, התהליך הממוצע להעסקת עובד עומד על כ-23.8 ימים, בשל גורמים שונים. אז גם אם כל מה שאתה רוצה לקבל זה הודעת דוא"ל "תודה, אבל זה לא מתאים" כדי לוודא שמישהו אפילו קרא את הבקשה שלך לעבודה, להרבה מנהלים, למרבה הצער, אין מספיק זמן לעשות זאת.

3. אתה לא כשיר למשרה
לכל הדעות, אתה חושב שאתה יותר ממוכשר לתפקיד. אבל כאשר מעסיק פוטנציאלי קורא את קורות החיים שלך, ייתכן שיש לו דעה אחרת. מכל סיבה שהיא, למשל, אין לך את הכישורים הדרושים, חסרה לך הסמכה מסוימת הנדרשת לתפקיד וכדומה. 

לא להתייאש! להמשיך לנסות | צילום: שאטרסטוק

4. זה לא תמיד המועמד, לפעמים זה פשוט לא התאים
ייתכן שלא עשית שגיאות בולטות או שלא היית כשיר. גיוס עובדים הוא לעתים קרובות סובייקטיבי. ייתכן שמועמד אחד השתלב טוב יותר עם המנהל שדיבר איתו, או שהוא ענה על שאלות עם דוגמאות רלוונטיות יותר. לפעמים זו לא טעות אחת שעשית אלא הרבה טעויות מינוריות. יכול להיות שאדם אחר יותר התאים לתפקיד לאותה המשרה, מבאס, אבל זה קורה.

5. החברה לא יכולה לעמוד בדרישות השכר שלך
חברות מסוימות עשויות לבחור שלא להציע לך ראיון אם ציפיות השכר שלך היא כזו שהם לא יכולים להשוות. אתה צריך להחליט בינך לבין עצמך כמה אתה מוכן להתגמש אך לעיתים, חברה לא תרצה לשלם לך את השכר שביקשת. 

6. אתה צריך להראות יותר תשוקה
מעסיקים לא תמיד מחפשים את החבילה המושלמת והם יודעים טוב מדי שאפשר ללמד מיומנויות. לפעמים, מה שהם מחפשים לראות ולהרגיש ממך תשוקה – לתפקיד, לתעשייה שבה אתה עוסק ולחברה שלהם.

חשוב לקרוא את תיאור התפקיד כראוי ולבצע את המחקר שלך לפני שתתחיל ביישום שלך. אל תשכח להסביר למה אתה אוהב את העבודה שלך ומה אתה יכול להביא לחברה שלהם. איך אתה יכול להיות נכס עבורם? למה הם צריכים להעסיק אותך מעל מישהו אחר?

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה