חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ארה”ב מאשימה: טיק טוק אספה מידע על משתמשים בנושאים רגישים

משרד המשפטים האמריקאי אמר כי TikTok אספה מידע על משתמשים בנושאים רגישים, מה שהופך אותה לאיום ביטחוני לאומי שמצדיק את החוק לאסור את פעילותה בארה"ב אם חברת האם שלה, ByteDance הסינית לא תמכור • המידע החדש פורסם בתגובה לתביעה שהגישה טיק טוק כי החוק החדש מפר את חופש הביטוי של מיליוני אמריקאים

הקרב בין המעצמות הגיע לטיק טוק | צילום: שאטרסטוק

הסאגה נמשכת: טיק טוק אספה נתונים על דעות המשתמשים שלה בנושאים רגישים ותוכן מצונזר בהנחיית חברת האם שלה, ByteDance שבסיסה בסין, כך אמר משרד המשפטים ביום שישי, והציג את עמדתו התקיפה ביותר עד כה לגבי הטענה כי אפליקציית הסרטונים מהווה איום ביטחוני לאומי.

הנושאים הרגישים שטיק טוק עקבה אחריהם כללו את דעותיהם של המשתמשים בארה”ב על שליטה בנשק, הפלות ודת, כך אמר משרד המשפטים.

משרד המשפטים פרסם את הפרטים בהגשת כתבי בית המשפט בסוף יום שישי בתגובה לתביעה הפדרלית שהגישה טיק טוק במאי בטענה נגד החוק החדש המחייב מכירה או איסור של אפליקציית המדיה החברתית כי הוא מפר את זכויות חופש הביטוי של מיליוני אמריקאים.

ByteDance הסינית, חברת האם של טיק טוק | צילום: שאטרסטוק

הצעד אוסר על טיק טוק בגיבוי סיני בארה”ב אלא אם חברת האם שלה, ByteDance, תמכור את החטיבה האמריקאית לבעלים שאינו סיני עד אמצע ינואר.

תומכי החוק שעבר באפריל מציגים אותו כמאמץ לעצור ריגול פוטנציאלי אחר אמריקאים ולמנוע מהממשלה הסינית להשפיע על התוכן שטיק טוק מוסר למשתמשים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן