חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מנכ”ל הבנק הגדול בארה”ב: לא מאמין שהריבית תרד

ג'יימי דימון, מנכ"ל ג'יי.פי.מורגן אמר בראיון לחדשות CNBC, כשנשאל על האינפלציה שהוא לא יכול לשלול "נחיתה קשה" עבור ארה"ב • הוא לא מאמין שהריבית תרד Uשהיא אפילו עלולה לעלות • ובכל זאת, משפט אופטימי אחד - "הצרכן עדיין במצב טוב", גם אם הכלכלה תידרדר למיתון

מנכ"ל JPMorgan, ג'יימי דימון | צילום: שאטרסטוק

מנכ”ל ג’יי.פי.מורגן, ג’יימי דימון לא הביא בפיו בשורות אופטימיות במהלך פסגת סין העולמית של JPMorgan בשנגחאי. בראיון שערך עם CNBC, אמר דימון כשנשאל על האינפלציה כי הוא לא יכול לשלול “נחיתה קשה” עבור ארה”ב ושסטגפלציה תהיה “התוצאה הגרועה ביותר”, מצב שבו האינפלציה ממשיכה לעלות, אך הצמיחה מואטת על רקע האבטלה הגבוהה. 

“אני מסתכל על מגוון התוצאות ושוב, התוצאה הגרועה ביותר עבור כולנו היא מה שמכונה סטגפלציה, שיעורים גבוהים יותר, מיתון. אני פשוט חושב שהסיכויים הם גבוהים יותר ממה שאנשים אחרים חושבים”. יחד עם זאת, הוסיף דימון כי “הצרכן עדיין במצב טוב” – גם אם הכלכלה תידרדר למיתון.

דימון הצביע על שיעור האבטלה, שנמצא מתחת ל-4% מזה כשנתיים, והוסיף כי השכר, מחירי הדירות ומחירי המניות עלו. עם זאת, דימון ציין כי רמות אמון הצרכנים נמוכות ועל כך אמר כי “נראה שזה נובע בעיקר בגלל האינפלציה”. 

כשנשאל על הסיכוי והתזמון של הפחתות התעריפים, אמר דימון כי אמנם ציפיות השוק “דיי טובות אך הן לא תמיד צודקות” והסביר כי “העולם אמר שהאינפלציה הולכת להישאר על 2% כל הזמן הזה. אחר כך הוא אומר שהיא תעלה ל-6%, ואז הוא אמר שהיא תלך לארבע. זה היה 100% שגוי כמעט בכל פעם מחדש למה אתה חושב שהפעם המצב יהיה שונה?”.

בנק ג’יי פי מורגן, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

הריבית תרד? פרוטוקולים מפגישת הבנק המרכזי בארה”ב במאי שפורסמו ביום רביעי הראו כי קובעי המדיניות גדלו מודאגים מהאינפלציה, כאשר חברי ועדת השוק הפתוח הפדרלית הצביעו על חוסר אמון כדי להקל על המדיניות המוניטרית ולהורדת הריבית.

דימון שלילי לגבי הריבית הורדת הריבית ואף אמר כי הוא חושב שהיא יכולה לעלות עוד. עוד הוא אמר ל-CNBC כי “אני חושב שהאינפלציה דביקה יותר ממה שאנשים חושבים. אני חושב שהסיכויים גבוהים ממה שאנשים אחרים חושבים, בעיקר בגלל שהכמות העצומה של התמריצים הכספיים עדיין במערכת, ועדיין אולי מניעה חלק מהנזילות הזו”. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה