חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ארה”ב מעלה הילוך במאבק מול סין: אישומים וסנקציות נגד אזרחים

ארה"ב האשימה את ממשלת סין בניסיונות הפחדה נגד בכירים אמריקנים, באמצעות פעולות סייבר זדוניות שעלולות לאפשר להן לעקוב אחר הקורבנות • כתבי אישום הוגשו נגד אזרחים סינים שלקחו חלק במתקפה, לצד סנקציות כלכליות שהושתו עליהם

ארה"ב וסין | צילום: שאטרסטוק

ארה”ב VS סין: משרד המשפטים האמריקני חושף היום (שלישי) כתבי אישום פליליים נגד ג’או גואנגזונג וני גאובין, שני אזרחים סינים, יחד עם חמישה נאשמים נוספים, בגין תקיפות סייבר שכוונו לתשתיות קריטיות בארה”ב.

בנוסף הוטלו על השניים ועל חברה סינית נוספת בשם Wuhan XRZ סנקציות כלכליות. “משרד המשפטים לא יסבול ניסיונות של ממשלת סין להפחיד את האמריקנים המשרתים את הציבור, להשתיק אותם או לגנוב מעסקים אמריקנים” מסר התובע הכללי מריק גרלנד בהצהרה לתקשורת.

לדבריו, התקרית הזאת משמשת תזכורת עד כמה רחוק מוכנה סין ללכת בניסיון להפחיד את האמריקנים שמבקרים אותה. “ממשלת סין נוקטת בפעולות סייבר זדוניות שמטרתן לאיים על הביטחון הלאומי של ארה”ב ועל בעלות בריתה”.

משרד המשפטים האמריקני, וושינגטון DC | צילום: שאטרסטוק

לפי משרד המשפטים, הנאשמים לקחו חלק בפריצה שהתמקדה באלפי עסקים ומשפיענים בארה”ב, זאת באמצעות תוכנות זדוניות שאם יופעלו – יאפשרו להם לעקוב אחר מיקום הקורבן והודעות הדואר האלקטרוני שלו. פריצה זו מהווה בבסיסה פתיחת דלת לפריצות מתוחכמות וממוקדות אפילו יותר. בין קורבנות הפריצה נמנו גם בכירים אמריקנים, כולל אלו העובדים בבית הלבן, בסוכנויות הפדרליות השונות ובקונגרס.

סין נחשבת בעיני ארה”ב למתחרה האסטרטגית העיקרית שלה, הסתכלות שהשפיעה ועודנה משפיעה על היחסים בין שתי המעצמות לאורך השנים. ארה”ב כבר הטילה בעבר סנקציות על סין, סירבה להנפיק אשרות לחוקרים סינים ואף האשימה אותה בריגול ממוחשב. סין מנגד לא נותרה חייבת, והגיבה בסנקציות והאשמות משלה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה