חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ברלין מציעה בחינם את האחוזה של שר התעמולה הנאצי יוזף גבלס

האחוזה ממוקמת בשטח מדינת ברנדנבורג צפונית לברלין אך עדיין נמצאת בבעלותה • הוצאות התחזוקה והאבטחה הפכו את הבית לנטל ובברלין הודיעו כי אם לא יימצא הגורם שייקח את הבית, הוא ייהרס • לאורך השנים נערכו בירורים רבים לגבי הגורמים שהתעניינו בקניית הבית כדי לא להעבירו לבעלות מי שיש לו קשר לתנועות ימין קיצוניות

ביתו של שר התעמולה הנאצי יוזף גבלס | צילום: שאטרסטוק

ברלין מציעה את הווילה של שר התעמולה הנאצי יוזף גבלס בחינם לכל מי שירצה להשתלט עליה ולטפל בתחזוקה של המבנה. האחוזה נמצאת צפונה מברלין, במדינה הפדרלית בראנדנבורג, היא נבנתה ב-1936 על שטח של 170 דונם על שפת אגם הבוגן ונועדה לשמש בית נופש לגבלס שם אירח בכירים מההנהגה הנאצית.

כבר שנים שברלין רוצה להיפטר מהבית הזה בגלל הוצאות התחזוקה הגבוהות ותשלומי האבטחה במתחם במטרה להעביר אותו לרשויות אחרות. ברלין הפסיקה את הוצאות התחזוקה הגדולות כבר לפני מספר שנים והוא הוזנח ונותר שומם עם קירות נרקבים.

כעת ברלין מציעה את הווילה הזאת בחינם ומדגישה כי אם לא יימצא מי שיקח את הבית, הוא יהיה מיועד להריסה. "אם ההצעה הזאת לא תוביל לכלום כפי שקרה בעשורים האחרונים אז למדינת ברלין לא תהיה ברירה אלא לבצע את ההריסה", אמר בשבוע שעבר שר האוצר הגרמני, סטפן אוורס.

ברלין ניסתה במשך מספר שנים להעביר את הבית לרשויות הפדרליות או למדינת ברנדנבורג, שם ממוקם הבית, אך הן לא היו מעוניינות לקבל את הבית הזה וכנראה גם עכשיו לא יתעניינו ב״מתנה״ בחינם. המכירה לא צלחה והבית הלך והתדלדל כאשר הגגות מכוסי אזוב והקירות מטים ליפול.

ביתו של שר התעמולה הנאצי יוזף גבלס | צילום: שאטרסטוק

גרמניה מתחבטת כבר זמן רב בשאלה מה לעשות עם האתרים הנאציים כאשר הדילמה היא האם להרוס אותם או להשאירם לשימור. הריסת המבנים היא מורכבת מאוד אך מצד שני השארתם עלולה להפוך אותם לאבן שואבת לפעילי ימין קיצוני.

הווילה של שר התעמולה הנאצי נחשבה לבית יוקרתי מאוד בתקופת גרמניה הנאצית, עם תום מלחמת העולם השנייה הבית שימש כבית חולים צבאי של בעלות הברית, אחר כך הועבר הבית לברית המועצות עם חלוקת גרמניה, אז השתלט עליה אגף הנוער של המפלגה הקומוניסטית במזרח גרמניה. לאחר איחוד גרמניה, האתר חזר לבעלות מדינת ברלין כרכוש בבעלותה, למורת רוחה של ברלין שניסתה תמיד להיפטר ממנו.

מאז שנת 2000 הבית הזה מוצע למכירה אבל ברלין לא הייתה מוכנה למכור אותו לכל אחד המרבה במחיר, היא בררה היטב את המציעים ופסלה את כל מי שהיה יכול להיות לו קשר לתנועות ימין קיצוניות. בבית הכפרי עדיין השתמרו חיפויי עץ, ריצוף פרקט ונברשות, מי שיקנה את הבית יאלץ לשפץ אותו בסכום המוערך במיליוני אירו.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה