חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בואינג ממשיכה להסתבך: רשות התעופה בודקת אם החברה זייפה מסמכים

בואינג עומדת בפני בדיקה חדשה של ה-FAA הנוגעות לרישומים מזויפים לגבי מטוסי 787 דרימליינר • ה-FAA העניקה לחברה שלושה חודשים להציג תכנית לטיפול ב"בעיות בקרת איכות מערכתית"

מטוס בואינג, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

חברת בואינג עומדת בפני בדיקה חדשה של רשות התעופה הפדרלית (FAA) שבוחנות אם בואינג השלימה את בדיקות המטוס הנדרשות ב-787 והאם העובדים זייפו את רישומי המטוסים, כך דווח בסוכנויות הידיעות. 

הנושא מתמקד בשאלה האם בואינג ביצעה בדיקות נדרשות כדי "לאשר חיבור והארקה נאותים במקום שבו הכנפיים מצטרפות לגוף המטוס במטוסי 787 דרימליינר מסוימים", אמר מינהל התעופה הפדרלי.

רשות התעופה הפדרלית מסרה כי היא פתחה בחקירה לאחר שבואינג הודיעה לה כי ייתכן שהחברה לא השלימה בדיקות נדרשות, הדרושות כדי להבטיח זרימה חשמלית בטוחה ומתפקדת בין רכיבי המטוס. "ה-FAA חוקרת האם בואינג השלימה את הבדיקות והאם ייתכן שעובדי החברה זייפו רישומי מטוסים", נמסר מהסוכנות. "במקביל, בואינג בוחנת מחדש את כל מטוסי ה-787 שעדיין נמצאים במערכת הייצור וצריכה גם ליצור תכנית לטפל בצי בשירות".

מבואינג נמסר כי הם בדקו את העניין במהירות וגילו כי כמה אנשים הפרו את מדיניות החברה בכך שלא ביצעו בדיקה נדרשת, אלא רשמו את העבודה כאילו הושלמה. "הודענו מיידית לרגולטור שלנו על מה שלמדנו ואנחנו נוקטים בפעולות מתקנות", מסר בכיר בחברה והוסיף כי צוות ההנדסה קבע שהבעיות אינן מהוות סיכון בטיחותי בזמן טיסה. 

הבדיקה מוסיפה למגוון הבעיות שעומדות בפני בואינג בעקבות טיסה של אלסקה איירליינס בינואר, בה התפוצץ פאנל השייך לגוף המטוס. ה-FAA העניקה לחברה שלושה חודשים להציג תכנית לטיפול ב"בעיות בקרת איכות מערכתית".

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה