חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בזכות הטכנולוגיה: קרן העושר הנורבגית רשמה רווח של 110 מיליארד דולר ברבעון הראשון

קרן העושר הענקית של נורבגיה דיווחה ביום חמישי על רווח של 110 מיליארד דולר ברבעון הראשון • סגן מנכ"ל הקרן אמר בהצהרתו כי הרווח הגדול נתמך בעיקר על ידי מניות טכנולוגיה וכי הנתונים קוזזו על ידי תוצאות חלשות מהשקעות נדל"ן

קרן העושר הנורבגית, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

קרן העושר הענקית של נורבגיה דיווחה ביום חמישי על רווח ברבעון הראשון של 1.21 טריליון קרונות (110 מיליארד דולר), שנתמכת בעיקר בתשואות חזקות על השקעותיה במניות טכנולוגיה, כך לפי חדשות CNBC. 

“להשקעות המניות שלנו הייתה תשואה חזקה מאוד ברבעון הראשון, במיוחד מונעת על ידי המגזר הטכנולוגי”, אמר טרונד גרנדה, סגן מנכ”ל הקרן, בהצהרה.

מה שמכונה גם כקרן הפנסיה הממשלתית העולמית, קרן העושר הריבונית הגדולה בעולם, אמרה כי שוויה היה 17.7 טריליון קרונות בסוף מרץ. היא תיארה את התשואה היחסית בשלושת החודשים הראשונים של השנה כ”טובה” להשקעות במניות והשקעות קבועות, אך ציינה כי “הדבר קוזז על ידי תוצאות חלשות מנדל”ן, שהובילו לתוצאה שלילית בסך הכל”.

התשואה על ההשקעות במניות של הקרן ברבעון הראשון הגיעה ל-9.1%, בעוד התשואה על ההשקעות בהכנסה קבועה עמדה על -0.4% וההשקעות בנדל”ן לא נסחר החזירו -0.5%. עוד הוסיפה בהודעתה כי התשואה על תשתית האנרגיה המתחדשת הלא רשומה שלה הייתה -11.4%. תשואת הקרן הייתה נמוכה ב-0.1 נקודת אחוז מזו של מדד הייחוס.

קרן העושר הריבונית של נורבגיה נחשבת לאחת המשקיעות הגדולות בעולם והיא הוקמה בשנות ה-90 כדי להשקיע את עודפי ההכנסות של מגזר הנפט והגז במדינה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה