חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביידן מתכוון לקדם העברת נשק לישראל בהיקף של מיליארד דולר

אתמול הודיע ביידן לקונגרס על חבילת סיוע חדשה לישראל שתכלול תחמושת לטנקים בהיקף של 700 מיליון דולר והעברת כלי רכב טקטיים בהיקף של 500 מיליון דולר • בשבוע שעבר הנשיא השהה משלוח של נשק לישראל

ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב | צילום: שאטרסטוק

ממשל ביידן הודיע לקונגרס הלילה (ד’) כי יקדם העברות נשק חדשות לישראל בהיקף של יותר ממיליארד דולר. מדובר בהעברות נשק הרבה פחות גדולה לאחר שהבית הלבן דחה משלוח של פצצות מדויקות על רקע תכנון התקיפה של ישראל ברפיח.

חבילת הסיוע לצה”ל תכלול תחמושת לטנקים בהיקף של 700 מיליון דולר והעברת כלי רכב טקטיים בהיקף של 500 מיליון דולר. בנוסף יועברו טילי מרגמה ב-60 מיליון דולר. כך דיווח העיתון “וול סטריט ג’ורנל”, על פי הדיווח, ההחלטה לקדם את משלוחי הסיוע נשק מצביעה על היעדר רצון במימשל ביידן להעמיק את הקרע עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על רקע המבצע ברפיח ומכאן למנוע את הגבלות העברות הנשק.

גורמים אמריקניים עדיין מדגישים את התנגדותם למתקפה ישראלית מלאה ברפיח, לטענתם זה יעמיק את המשבר ההומניטרי בעזה מבלי לשים קץ לאיום שמהווה חמאס. בשבוע שעבר הנשיא ביידן אמר כי ישקול מניעת נשק נוסף אם ישראל תתקוף במרכזי אוכלוסייה ברפיח. “אנחנו ממשיכים לשלוח סיוע צבאי”, אמר היועץ לביטחון לאומי, ג’ייק סאליבו, לכתבים. “השהינו משלוח של 2,000 פצצות מדויקות כי אנחנו מאמינים שאין להטיל אותן בערים מאוכלסות בצפיפות”, אמר.

במהלך השבוע האחרון ישראל ביצעה מספר תקיפות אוויריות ברפיח במה שמכונה מבצע ממוקד במטרה ללחוץ על חמאס להגיע לעסקה לשחרור החטופים בתמורה להפסקת אש זמנית.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה