חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מייסד בורסת הקריפטו הגדולה בעולם נידון ל-4 חודשי מאסר

מי שנחשב פעם לדמות החזקה ביותר בתעשיית הקריפטו, מייסד ביננס, המיליארדר צ'נגפנג זהאו, נידון לעונש בגין הפרת דרישות החוק נגד הלבנת הון • השופט: "הייתה לך אחריות לציית לתקנות ארצות הברית, לא לחלקן, אלא כולם, נכשלת בהזדמנות הזו"

בורסת הקריפטו בייננס | צילום: שאטרסטוק

המיליארדר צ'אנגפנג ז'או, מייסד Binance, בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, נידון ביום שלישי לארבעה חודשי מאסר, לאחר שהודה בהפרת חוקי ארה"ב נגד הלבנת הון בבורסת המטבעות הקריפטו הגדולה בעולם.

"הייתה לך אחריות לציית לתקנות ארצות הברית, לא לחלקן, אלא כולם", אמר השופט המחוזי של ארה"ב, ריצ'רד א. ג'ונס. והוסיף, "נכשלת בהזדמנות הזו." ז'או, המכונה "CZ", נחשב פעם לדמות החזקה ביותר בתעשיית הקריפטו, הוא ראש הקריפטו הגדול השני שנידון למאסר.

גזר הדין שהוטל על ידי השופט המחוזי של ארה"ב ריצ'רד ג'ונס בסיאטל היה קצר משמעותית משלוש השנים שדרשו התובעים, ומתחת לשנה- שנה וחצי המקסימליות המומלצות לפי ההנחיות הפדרליות. זה גם היה הרבה יותר קל מ-25 השנים מאחורי הסורגים שקיבל סם בנמן-פריד במרץ על גניבת 8 מיליארד דולר מלקוחות בורסת ה-FTX שלו שפשטה את הרגל. בנקמן-פריד אף מערער על הרשעתו ועונשו.

ובכל זאת, התובעים היו מרוצים מהתוצאה של מה שהייתה חקירה ארוכת שנים על בייננס וז'או. "זה היה יום אפי", אמרה עו"ד ארה"ב טסה גורמן לכתבים מחוץ לבית המשפט. "הכליאה הייתה קריטית במקרה הזה ואנחנו מרוצים מהתוצאה".

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה