חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביקושים חזקים בצל המתיחות הביטחונית: אל על מדווחת על עלייה של 33% בהכנסות ל-839 מיליון דולר

אל על מפרסמת את תוצאות כספיות חזקות לרבעון השני של השנה עם עלייה ברווח הנקי לכ-147 מיליון דולר – פי 2.5 ביחס לרבעון המקביל אשתקד ועלייה של 33% בהכנסות • גם ההכנסות למושב עלו ברבעון השני בשל חריגה בשיעור התפוסה שזינק ב-92% וזאת לאור ביטולי טיסות של חברות זרות

מטוס אל על, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

בצל המתיחות הביטחונית ואי הוודאות בעולם התעופה עם ביטולי הטיסות של חברות זרות, אל על מדווחת היום (חמישי) על דוחות כספיים חזקים לרבעון השני של השנה עם צמיחה של כ-33% בהכנסות שהסתכמו בכ-839 מיליון  דולר. “חלק מהגידול נובע מעליה של כ-29 מיליון דולר בפעילות המטען והיתרה מפעילות הנוסעים”, כך הסבירו בחברה את העלייה בהכנסות. הרווח הנקי ברבעון הסתכם לכ-147 מיליון דולר, עלייה של פי 2.5 ביחס לכ-59 מיליון דולר ברבעון המקביל. “הגידול נובע מעלייה בהיצע המושבים המשוקללים, מעליה בהכנסה למושב משוקלל ומעליה בהכנסות ממטען”, מציינים בחברה.

תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון בכ-391 מיליון דולר לעומת כ-119 מיליון דולר ברבעון המקביל, גידול של פי 3.3. “הגידול נובע מעליה ברווחיות ושיפור בהון החוזר של החברה המושפע בעיקר ממכירה מראש של כרטיסי טיסה לעונות הביקוש”, נכתב בדוח.

הכנסות מטען ברבעון הסתכמו בכ-57 מיליון דולר, גידול של כ-29 מיליון דולר לעומת הרבעון מקביל אשתקד. עוד עולה מהדוח כי  ההכנסה למושב (RASK) עלתה בכ-24% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, “בין היתר בשל עלייה ניכרת וחריגה בשיעור התפוסה אשר זינק לכ-92% לעומת כ-87% ברבעון המקביל. הצמיחה נובעת מביקושים גבוהים לטיסות החברה על רקע צמצום טיסות של חברות זרות לישראל”, נמסר.

בשורת ה-EBITDAR (רווח תפעולי תזרימי) חלה ם כן עלייה של כ-72% ברבעון השני והוא הסתכם לכ-281 מיליון דולר, לעומת כ-163 מיליון דולר ברבעון המקביל.

דינה בן-טל גננסיה, מנכ”לית אל על, התייחסה לדוחות הכספיים החזקים ואמרה כי “מאז פרוץ המלחמה לפני למעלה מ-10 חודשים, אנו פועלים בשוק מורכב ובחוסר וודאות, ונדרשים לניהול מוקפד ויעיל של עסקינו. הימים האחרונים מוכיחים לנו במיוחד עד כמה המושג ‘שמיים פתוחים’ שברירי בהקשר של ישראל. הביטולים של החברות הזרות מחייבים אותנו לעשות הכול על מנת לתת מענה מתאים לכלל הציבור הישראלי. זו הזדמנות עבורי להודות שוב לאנשי אל על שעושים לילות כימים על מנת להבטיח את המשכיות התעופה הישראלית תוך שמירה על הביטחון והבטיחות״.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן