חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בית הנבחרים האמריקאי אישר: טיק טוק תיאלץ להימכר או להיסגר

ברוב מוחץ של 360 תומכים מול 58 מתנגדים, בית הנבחרים אישר הצעת חוק שתוביל לאיסור על הפעילות של טיק טוק בארה"ב, אם הבעלים שלה בסין לא ימכור את הזרוע האמריקנית שלה תוך שנה

טיק טוק | צילום: שאטרסטוק

האיום על טיק טוק: איסור פוטנציאלי בארה”ב נגד טיק טוק עומד להפוך למציאות שבערב שבת המחוקקים בבית הנבחרים אישרו הצעת חוק המכוונת לאפליקציה כחלק מחבילת סיוע נרחבת לישראל ואוקראינה.

ההצבעה הדו-מפלגתית של 360-58 מסמנת את התבוסה האחרונה של טיק טוק בוושינגטון, כאשר חברת המדיה החברתית עם מעל 170 מיליון משתמשים בארה”ב נלחמת על הישרדות בבעלותה הנוכחית של ByteDance, חברת האם הסינית שלה.

הצעת החוק שהתקבלה על ידי בית הנבחרים בסוף השבוע דומה מאוד לגרסה קודמת שאושרה במרץ שתאסור את טיק טוק מחנויות אפליקציות בארה”ב אלא אם ימצא בעלים חדש, ובמהירות. הצעת החוק הקודמת דרשה מטיק טוק למכור את פעילותה תוך 6 חודשים, אך הצעת החוק העדכנית העניקה לה 9 חודשים, עם אפשרות להארכה נוספת של 3 חודשים. החברה הודיעה שתתמודד בבית המשפט אם החוק יעבור, בטענה שהוא פוגע בזכויות המשתמשים שלה. 

בלחץ לאשר את חבילת הסיוע הענקית, על ידי צירוף הצעת חוק טיק טוק למימון ציוד צבאי אוקראיני והגנת טילים ישראלית, הרפובליקנים בבית הנבחרים דרשו מהסנאט לאשר את כל החבילה הכוללת גם את ההצעה הנוגעת לטיק טוק. הנשיא ג’ו ביידן אמר בעבר שהוא יחתום על חקיקת ‘טיק טוק’ אם היא תגיע לשולחנו.

ג’ו ביידן, נשיא ארה”ב | צילום: שאטרסטוק

המחוקקים טוענים כי הצעת החוק נובעת מהחשש שמבנה הבעלות הנוכחי של טיק טוק הסינית מהווה סיכון לביטחון הלאומי בארה”ב.  

טיק טוק ניהלה קמפיין לובינג אינטנסיבי במטרה להביא לגניזת החקיקה בטענה שהיא מפרה את זכויות התיקון הראשון לפי החוקה האמריקאית של המשתמשים שלה ומאיימת על גורלם של עסקים קטנים שלפי שלטענתה מתקיימים ומשגשגים בזכות טיק טוק. 

תומכי TikTok הפגינו מחוץ לקפיטול בזמן הצבעת בית הנבחרים על החוק בחודש מרץ | צילום: רויטרס

“זה מצער שבית הנבחרים משתמש בכיסוי של סיוע זר והומניטרי חשוב כדי לחבק הצעת חוק שתרמוס את זכויות חופש הביטוי של 170 מיליון אמריקאים, תהרוס 7 מיליון עסקים ותסגור פלטפורמה שתורמת 24 מיליארד דולר לכלכלה האמריקאית, מדי שנה”, כך מסרו מטיק טוק בפוסט ברשת החברתית X ביום רביעי.

טיק טוק אף רמזה שהיא עלולה לתבוע את חקיקת בית הנבחרים ואמרה למשתמשים בחודש שעבר שהיא מתכננת להמשיך להילחם, “כולל על ידי מימוש הזכויות החוקיות שלנו”. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה