חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בכיר באיחוד האירופי מזהיר: “מלחמת סחר בעקבות המתיחות בין סין לארה”ב”

בימים אלה ארה"ב קובעת מכסים על יבוא הפלדה והאלומיניום מסין, מהלך שעלול למנוע מכירת פלדה מיובאת מסין בארה"ב • האיחוד האירופי: "גם אירופה תהיה מוכנה להגן על כלכלת המדינות ועל החברות המקומיות האירופאיות"

ארה"ב וסין | צילום: שאטרסטוק

נציב הסחר של האיחוד האירופי, ואלדיס דומברובסקיס הזהיר אתמול (רביעי) מפני מלחמת סחר על רקע התגברות המתיחות בין ארה”ב לסין. המתחים הגיאופוליטיים הגוברים הביאו את נציב את הסחר של האיחוד לצאת באמירה לגבי האפשרות לסביבת סחר חדשה. “הנוף הגיאופוליטי משתנה והוא נהיה יותר קונפליקטואלי וכבר רואים את השימוש בסחר ככלי הנשק, אנחנו צריכים להיות מוכנים כדי לתפקד בסביבה שהולכת ונעשית יותר קונפליקטואלית”, אמר.

בימים אלה ארה”ב קובעת את המכסים שלה על יבוא הפלדה מסין ועלולה לנקוט במהלך שימנע מכירת פלדה מיובאת מסין בארה”ב. המהלך ביוזמת הנשיא ביידן מסמן כי המתיחות הגוברת בין שתי המעצמות הכלכליות בגלל החששות מעודף תוצרת המגיעה מסין. וושינגטון ובעלות בריתה האשימו את סין בהצפת השווקים הבינלאומיים בסחורות זולות ובחתירה תחתן של החברות המקומיות בארה”ב, טענות שבייג’ינג מכחישה בתוקף.

פלדה | צילום: שאטרסטוק

הגישה הזו של ארה”ב והמתיחות הגוברת מובילות את האיחוד האירופי ליישר קו ולנקוט בגישה דומה ולאמץ את הקו הנוקשה בסחר עם סין. מצד שני, אירופה מנסה לשמור על איזון עדין ביחסיה עם סין, שהיא אחת משותפות הסחר הגדולות ביותר של אירופה. כרגע היבשת מנסה למצוא את האיזון בין הנאמנות לבעלת בריתה הגדולה מעבר לאוקיינוס האטלנטי, לבין שמירה על הסחר עם סין.

דבריו של נציב הסחר האירופי על מוכנותה של אירופה להגן על כלכלת המדינות ועל החברות המקומיות האירופאיות, מסמנות את ההשלכות של המהלכים האמריקאים והשפעתם על אירופה. הדברים נאמרו בשולי המפגש של קרן המטבע הבינלאומית שהעבירה את המסר כי המתיחות הגיאופוליטית עלולה להוות איום מרכזי על הצמיחה העולמית.

פריקה של מתכות | צילום: שאטרסטוק

סין הפכה למוקד של מתכות, המתכות הנדירות חיוניות לייצור מוצרים צבאיים ומערכות הגנה, 80% מייבוא המתכות הנדירות לארה”ב הגיע מסין בשנים האחרונות. ממשל טראמפ נמנע מלהטיל מכסים על הייבוא מסין לארה”ב. סין עלולה לעשות שימוש בכלי הזה שבידיה ולהפוך אותו לנשק כלכלי, סין עלולה לעכב את הייצוא של המתכות הנדירות למדינה ובכך לפגוע ביצרנים האמריקאים ולהוביל לעליית מחירים.

ארה”ב לאחרונה עומלת על אלטרנטיבה לסין במטרה לא לאפשר פגיעה בעקבות ההגבלות הסיניות. כעת נשיא ארה”ב ג’ו ביידן צפוי לתת הוראה לשלש את שיעור המכס על ייבוא פלדה ואלומיניום מסין.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה