חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בניגוד לארה”ב: האינפלציה באירופה יורדת; סיכוי להורדת ריבית ביוני

האינפלציה בגוש האירו מתקררת ומאותתת על הורדת הריבית הצפויה ביוני • הירידה המתמדת באינפלציה מתחילת השנה עומדת בניגוד לשוק בארה"ב

האיחוד האירופי, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

קצב האינפלציה השנתי של גוש האירו ירד בחודש מרץ זה החודש השלישי ברציפות, הפתעה שמגדילה את הסיכוי שהבנק המרכזי האירופי יוריד את הריבית שלו ביוני, כך לפי סקירה של הוול סטריט ג’ורנל. 

המחירים לצרכן היו גבוהים ב-2.4% לעומת שנה קודם לכן, ירידה משיעור האינפלציה השנתי של פברואר, לפי נתונים שפרסמה סוכנות הסטטיסטיקה של האיחוד האירופי ביום רביעי. 

אינפלציית הליבה הגיעה גם היא מתחת לציפיות הכלכלנים, לרמה הנמוכה ביותר מזה יותר משנתיים. אבל היו סימנים לכך שבחלקים עתירי עבודה במשק, הלחצים האינפלציוניים טרם נרגעו. Eurostat מסרה כי מחירי השירותים היו גבוהים ב-4.0% לעומת שנה קודם לכן, ללא שינוי לעומת ארבעת החודשים הקודמים.

כריסטין לגארד, נשיאת הבנק המרכזי האירופי | צילום: שאטרסטוק

הירידה הנוספת מגדילה את הסבירות שקובעי המדיניות ירגישו בטוחים שהאינפלציה בדרך להגיע ליעדי הבנק, מה שיאפשר להם להוריד את עלויות הגיוס במהלך החודשים הקרובים.

קובעי המדיניות של הבנק המרכזי האירופי (ECB) ייפגשו בשבוע הבא, אך אותתו שהם מעדיפים לחכות לנתונים נוספים על שכר ותחזיות חדשות מהכלכלנים שלהם לפני שיתחילו להקל על המדיניות. בנאום בחודש מרץ, נשיאת ה-ECB, כריסטינה לגארד, אמרה כי אם פרסום הנתונים הקרובים עומדים בקנה אחד עם הציפיות, צפוי מהלך הורדת ריבית ביוני.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה