חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בנק ישראל: הבנקים וחברות האשראי דחו החזרים של יותר מ-400 אלף הלוואות

הפיקוח על הבנקים הגיע למתווה מוסכם לדחיית הלוואות. עסקים רבים עטו על האפשרות הזו ובסך הכל נדחו החזרים בהיקף של 8 מיליארד שקלים – שיעור זניח מהיקף החוב של הציבור

בנק ישראל, ירושלים | צילום: שאטרסטוק

עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" ובמטרה לסייע למשקי הבית ולעסקים בהתמודדות עם השלכות המלחמה, גיבש הפיקוח על הבנקים מתווים להקלה על נטל האשראי והעמלות. מתווים אלה אומצו על ידי הבנקים וחברות כרטיסי האשראי.

המתווים, שהראשון שבהם גובש כשבוע לאחר פרוץ המלחמה, מסייעים ללקוחות להתמודד עם קשיי התזרים בעקבות המלחמה והשלכותיה ומאפשרים להם לצלוח את התקופה המורכבת.

מתווים אלה הוארכו והורחבו במהלך תקופת המלחמה בהתאם להימשכותה של הלחימה והשלכותיה על משקי הבית ועל העסקים, ובהתאם לצורך שעלה מהשטח וזאת כדי להקל עליהם בהתמודדות עם השלכות המלחמה.

כרטיסי אשראי, ישראל | צילום: שאטרסטוק

מתחילת המלחמה ועד לסוף אפריל נדחו על ידי הבנקים וחברות כרטיסי האשראי כ-406 אלף הלוואות והסכום המצטבר של התשלומים בדחייה הסתכם ב-8 מיליארד שקלים, כאשר סכום התשלומים על הלוואות שבדחייה הינו כ-3.5 מיליארד שקלים (כ-139 אלף הלוואות עדיין בדחייה). מדובר בכ-1% מתיק האשראי של הציבור העומד על כ-800 מיליארד, או 0.5% מתיק האשראי של הציבור והעסקים.

מדו"חות הבנקים שפורסמו לרבעון הראשון עולה, כי עלות הדחייה של ההלוואות הייתה זניחה. למעשה, המהלך הגדיל את האשראי הבנקאי ללא כל הנחה, למעט ביטול הריבית ביישובי העוטף בלבד, המהווים סכום זניח מהחזר ההלוואות הבנקאיות.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה