חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בעלות של 12 מיליארד דולר: רכבת מהירה תחבר את לאס וגאס לקליפורניה

פרויקט פורץ דרך - קו רכבת הנוסעים Brightline West יקצץ את זמני הנסיעה בין לאס וגאס ללוס אנג'לס • עלות הפרויקט מוערכת בכ-12 מיליארד דולר • מנכ"ל החברה אמר כי המטרה היא לפתוח את הקו לנוסעים עד 2028, כאשר לוס אנג'לס אמורה לארח את אולימפיאדת הקיץ

רכבת מהירה, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

תוך שעתיים בלבד: רכבת מהירה בסך 12 מיליארד דולר תחבר את לאס וגאס ללוס אנג’לס ותניח את “הבסיס לתעשייה חדשה” המטרה היא שהקו יפעל לקראת אולימפיאדת לוס אנג’לס ב-2028.

“אנשים חולמים על רכבת מהירה באמריקה במשך עשרות שנים”, אמר ביום שני שר התחבורה פיט בוטיג’י לקראת טקס הפריצה, “זה באמת קורה הפעם.”

ברייטליין ווסט, חברת הרכבות הפרטית היחידה לנוסעים המפעילה שירות מהיר במדינה, צפויה לבנות מערכת רכבת נוסעים בין עירונית באורך של כ-350 ק”מ בין לאס וגאס לקליפורניה, שם היא תתחבר לרכבת האזורית הקיימת של לוס אנג’לס, כך לפי סוכנות הידיעות AP. 

הפרויקט מוערך בעלות של כ-12 מיליארד דולר והנסיעה צפויה להימשך מעט יותר משעתיים, כאשר רכבות נוסעות במהירות של עד 180 קמ”ש, כמעט פי שניים מהר יותר מאשר בנהיגה ברכב. 

תומכי הפרויקט מקווים שקו הרכבת יפחית את עלויות התחבורה ויקטין את התנועה והפליטות. לפי הערכות, כ-16 מיליון אנשים נוסעים מלאס וגאס לכיוון דרום קליפורניה בכביש המהיר 15 מדי שנה דרך מדבר מוהאבי. חברת הפרויקט, ‘ברייטליין’ העריכה שהפרויקט יכול להפחית 3 מיליון נסיעות ברכב מדי שנה. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה