חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בעקבות הנחיות פיקוד העורף: מפעל גלידות שטראוס בעכו עוצר את פעילותו

מדובר בהנחיה על רקע המתיחות הבטחונית בשל העובדה שבמפעל יש מאגרי גז אמוניה ההכרחי לייצור גלידות • הערכה היא שאם זו החלטה קצרה וזמנית לא צפוי מחסור בגלידות • דובר צה"ל: פיקוד העורף מקיים קשר רציף עם כלל המפעלים הנמצאים בגזרתו כדי לשמור על תמונת מצב מלאה של רמות מלאי החומרים המסוכנים

מחירי הגלידות מתייקרים - בעיצומה של המלחמה | צילום: שאטרסטוק

פעילות מפעל גלידות שטראוס בעכו נעצרה בעקבות הנחיות פיקוד העורף על רקע המתיחות בצפון והיערכות לתגובת חיזבאללה על חיסול רמטכ”ל ארגון הטרור, פואד שוכר. מדובר במפעל ייצור גלידות שטראוס, הנמצא בבעלות יוניליוור, ובו קיימים מאגרי גז אמוניה ההכרחיים לתפעולו. בשל העובדה שמוחזקים שם חומרים רעילים הוחלט על הפסקת פעילותו למניעת הסיכון שהמפעל יהווה מטרה לירי חיזבאללה.

שטראוס מייצרת את הגלידות שלה במפעל זה בלבד וכך למעשה נאלצת לעצור את ייצור הגלידות בעיצומו של הקיץ, כיוון שלא ניתן לייצר גלידות ללא שימוש באמוניה, גז ההכרחי לקירור. ביוניליוור שטראוס מסרו לערוץ הכלכלה כי משך סגירת המפעל תלוי בהנחיות פיקוד העורף ובמידה ומדובר בתקופה קצרה, לא צפוי מחסור בגלידות על המדפים.

מיוניליוור, בעלת השליטה בגלידות שטראוס, נמסר בתגובה לסגירת המפעל, ” בעקבות הנחיות פיקוד העורף אנו עוצרים בשלב זה את פעילות מפעל גלידת שטראוס בעכו. יחד עם זאת, אספקתם ומכירתם של מוצרי גלידת שטראוס נמשכות גם עתה כסדרן״.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה, “פיקוד העורף מקיים קשר רציף ומתמשך עם כלל המפעלים הנמצאים בגזרתו, הכולל ביקורות יומיומיות והערכות מצב שוטפות יחד עם הרשויות המקומיות והמשרד להגנת הסביבה, על מנת לשמור על מוכנות ותמונת מצב מלאה של רמות מלאי החומרים המסוכנים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן