חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ברצלונה נגד Airbnb: תאסור השכרת דירות לטווח קצר לתיירים

ברצלונה נחשבת העיר היקרה ביותר לשכירות בספרד כעת במטרה למגר את עליית המחירים הוחלט למנוע השכרת דירות לתיירים • כרגע מדובר במדיניות המחמירה ביותר נגד דירות Airbnb  המיועדות להשכרה לטווח קצר כאשר בעוד ערים בעולם וביניהן ניו יורק ולונדון כבר הוטלו מגבלות על השכרת דירות לתיירים

אפליקציית Airbnb | צילום: שאטרסטוק

ברצלונה מצאה לדרך להילחם במשבר הדיור ובמחירי השכירות המאמירים: ראש עיריית ברצלונה הודיע כי כעת מתוכננת חקיקת חוק האוסר על כל השכרת דירות לטווח קצר בעיר החל משנת .2029 המשמעות היא שלא יהיה אפשרי יותר לשכור דירות לתיירים בברצלונה במסגרת אייר בי אנד בי.

בברצלונה יש כרגע 10 אלף דירות שרשומות כבעלות רישיונות להשכרה לתיירים, ראש עיריית ברצלונה שמעניין להחיל את החוק החדש ולהפסיק לתת רישיונות חדשים משוכנע כי זו הדרך להבטיח יותר היצע של דירות בעיר ובכך למנוע עזיבת מעמד הביניים בשל יוקר שכר הדירה בעיר.

בעיית התיירים השוכרים דירות בעיר במקום דירות המופנות לתושבי העיר בשוק החופשי, נפוצה בערים רבות בעולם. כרגע ברצלונה מציגה את המדיניות האגרסיבית ביותר בנוגע לתופעת האייר בי אנד בי בעיר.

לא מעט הגבלות כבר הוטלו בעולם כדי להילחם בהשכרת הדירות לתיירים, ניו יורק, ונקובר וטוקיו כבר התחילו בהטלת מגבלות כך שהמארחים יהיו חייבים לגור בדירות שהם משכירים, בארה”ב סן פרנסיסקו וסיאטל מגבילות את מספר הנכסים שמארח יחיד יכול לרשום. גם דאלאס אסרה גם היא על רישום דירות לשהייה קצרה בשכונות מסיימות.

אנשים בניו יורק | צילום: שאטרסטוק

בערים הגדולות באירופה, לונדון, פריז ואמסטרדם הגבילו את מספר הלילות בשנה שניתן להשכיר דירה לטווח קצר עבור תיירים. העיר האירופית שנקטה את ההגבלות הכבדות ביותר עד כה הייתה ברלין כשבשנת 2016 הכניסה לפועל את האיסור להשכרת דירות לשהייה קצרה של בתים בשנת 2016, העיר ביטלה את החוק ב-2018 לאחר שהתברר שהחוק קשה ליישום והטילה כחלופה הגבלות רופפות יותר עם קנסות על מי שמפר אותן.

הצעד של ברצלונה כעת מגיע אחרי איסור שכבר הטילה על השכרת חדרים לתיירים, אך לטענת הרשות המקומית מחירי השכירות רק המשיכו לטפס והם מתייקרים מידי יום. מחירי השכירות למ”ר בברצלונה עלו ב-14% ב-12 החודשים עד אפריל וברצלונה נחשבת כעת כעיר הכי יקרה לשכירות בספרד, לצד זה תיירים שוטפים את ברצלונה מידי שנה בעיקר בעונת הקיץ ובשנת 2023 ביקרו בברצלונה 16 מיליון תיירים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה