חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בתגובה למתקפה על ישראל: ארה”ב ובריטניה הודיעו על סנקציות חדשות נגד איראן

משרד האוצר האמריקני הטיל סנקציות על 16 אנשים ושתי ישויות המאפשרות את פעילות המל"טים והפצתם לקבוצות המזוהות עם משמרות המהפכה האסלאמית של איראן

ארה"ב מחמירה את הסנקציות על איראן | צילום: שאטרסטוק

ארה”ב הודיעה היום (חמישי) על סנקציות חדשות נגד איראן המכוונות לייצור הכטב”מים זאת לאחר התקפתה המאסיבית על ישראל בה התרחשו כ-300 שיגורים. ושיא ארה”ב ג’ו ביידן אמר כי מנהיגי ה-G7 מחויבים לפעול יחד כדי להגביר את הלחץ הכלכלי על טהראן. בריטניה הודיעה כי היא גם מציגה סנקציות על איראן בתיאום שנעשה עם וושינגטון.

ממשל ביידן חשף מערך של סנקציות מרחיקות לכת נגד מנהיגים וארגונים הקשורים לייצור המל”טים של איראן, מתקני הבדיקה וגופים המשתפים פעולה עם משמרות המהפכה. 

משרד האוצר והמחלקה לבקרת נכסים זרים הטילה סנקציות על 16 אנשים ושני גופים באיראן המייצרים מנועים המניעים את המל”טים ששימשו במתקפה על ישראל ב-13 באפריל. המשרד גם הטיל סנקציות על חמש חברות המעורבות בייצור פלדה ושלוש חברות בנות של יצרנית הרכב האיראנית ‘בהמן גרופ’ – המואשמת בתמיכה מהותית בצבא איראן ובקבוצות אחרות שהוטלו עליהן סנקציות.

ג’ו ביידן, נשיא ארה”ב | צילום: שאטרסטוק

“הסנקציות מכוונות למנהיגים וגופים הקשורים למשמרות המהפכה האסלאמית, למשרד ההגנה של איראן ולתכנית הטילים והמל”טים של ממשלת איראן שאפשרה את ההתקפה החצופה הזו”, כך אמר ביידן בהצהרה.

שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון כינה את התנהגותה של איראן “בלתי מתקבלת על הדעת”. עוד הוסיף כי “זהו מסר לישראל שאנחנו רוצים לקיים את חלקנו באסטרטגיה מתואמת שתתמודד עם התוקפנות של איראן”, דבריו של קמרון בסיום פגישת שרי החוץ מקבוצת ה-G7, המעצמות המערביות הגדולות שהתקיימה באיטליה. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה