חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דיווח בארה”ב: ביידן מתכנן הטלת מכסים על כלי רכב חשמליים מסין

ביידן מתכוון להטיל מכסים על רכבי EV בסין • ההחלטה ככל הנראה נעשתה לאחר סקירה של תעריפים שהוכנסו לראשונה תחת ממשל טראמפ החל משנת 2018 • אלו יתמקדו בתעשיות כמו רכבים חשמליים, סוללות ותאים סולאריים, כאשר ההיטלים הקיימים נשמרים ברובם

ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב | צילום: שאטרסטוק

נשיא ארה”ב ג’ו ביידן אמור להכריז על תעריפים חדשים לסין כבר בשבוע הבא שיכוונו למגזרים אסטרטגיים כולל רכבים חשמליים, לפי דיווח בבלומברג. 

ההכרזה המלאה, שעשויה להתקיים כבר ביום שלישי וצפויה לשמור במידה רבה על ההיטלים הקיימים. עוד נכתב כי ניכר שהנשיא ביידן, מחפש להשוות את גישתו לגישה של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, שהציע בעבר תעריפים שיכוונו לסין, אך כלכלנים אמריקאים הביעו חשש כי הגישה הזו עלולה לעורר אינפלציה. 

הצעדים עשויים לזמן תגמול מצד סין בתקופה של מתח מוגבר בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם. הטלת מכסים רחבה יותר על ידי טראמפ במהלך נשיאותו בשנים 2017-2021 גרמה לנקמה של סין עם היטלים משלה על ארה”ב. 

בחצי שנה האחרונה המתח מול סין עלה מדרגה הן מצד ארה”ב והן מצד האיחוד האירופי שמביעים חשש לגבי השתלטותו של שוק הרכב הסיני. רק השבוע, נציבת האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין אמרה כי הם מוכנים לעשות “שימוש מלא” בכלי ההגנה העומדים לרשותם כדי להגן על הגוש מפני שיטות הסחר האגרסיביות של סין, לאחר פגישה משותפת עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון ונשיא סין, שי ג’ינפינג. 

נשיא צרפת מקרון ונשיאת הנציבות של האיחוד האירופי נפגשים עם נשיא סין שי בפריז | צילום: רויטרס

זוהי האזהרה החריפה ביותר של ראש הנציבות, פון דר ליין עד כה על מגזר הייצור המסובסד בכבדות של סין ושיטות סחר לא הוגנות, לטענתם, על מנת לחנוק את התעשיות המקומיות האירופיות.

בפגישה מוקדמת יותר במהלך חודש מרץ על תעשיית השבבים העולמית, נשיא סין שי ג’ינפינג אמר לראש ממשלת הולנד מארק רוטה ששום כוח לא יכול לעצור את קצב ההתקדמות הטכנולוגית של סין. “יצירת חסמים מדעיים וטכנולוגיים וניתוק שרשראות תעשייתיות ואספקה ​​יובילו רק לפילוג ועימות”, אמר נשיא הרפובליקה העממית.

עוד הוא אמר נשיא סין כי “גם לעם הסיני יש זכויות פיתוח לגיטימיות, ושום כוח לא יכול לעצור את קצב ההתקדמות המדעית והטכנולוגית של סין”, אמר שי, על פי סוכנות הידיעות Xinhua.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה