חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האיחוד האירופי חוקר האם ענקיות הטכנולוגיה הפרו את חוק השווקים הדיגיטליים

האיחוד האירופי פתח בחקירה נגד אפל, גוגל ו-Meta, בחשד שהן לא עומדות בחוק אירופאי חדש שנועד לקדם תחרות בשירותים דיגיטליים

הרגולציה האירופית בפעולה, חמש הגדולות. אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

האיחוד האירופי פתח היום (שני) בחקירה על אפל, אלפבית ומטא, במסגרת החקיקה הטכנולוגית החדשה והגורפת של חוק השווקים הדיגיטליים.

שתי הבדיקות הראשונות מתמקדות באלפבית ובאפל ומתייחסות למה שמכונה “כללי אנטי-היגוי”. לפי ה-DMA, חברות טכנולוגיה אינן מורשות לחסום עסקים מלספר למשתמשים שלהם על אפשרויות זולות יותר עבור המוצרים שלהם או על מנויים מחוץ לחנות אפליקציות.

אפל כבר עברה על חוקי האיחוד האירופי. החודש, החברה נקנסה ב-1.8 מיליארד יורו (1.95 מיליארד דולר) לאחר שהנציבות האירופית אמרה שמצאה שאפל הפעילה מגבלות על מפתחי אפליקציות שמנעו מהם ליידע את משתמשי iOS על שירותי מנוי מוזיקה חלופיים וזולים יותר הזמינים מחוץ לאפליקציה.

בחקירה זו, הנציבות אמרה שהיא חוקרת אם אפל עמדה בהתחייבויות ה-DMA שלה כדי להבטיח שמשתמשים יוכלו להסיר בקלות אפליקציות ב-iOS ולשנות את הגדרות ברירת המחדל. הבדיקה מתמקדת גם בשאלה האם אפל מבקשת באופן אקטיבי מהמשתמשים אפשרויות לאפשר להם לשנות שירותי ברירת מחדל ב-iOS, כגון עבור דפדפן האינטרנט או מנוע החיפוש.

הנציבות אמרה כי היא “מודאגת מכך שהאמצעים של אפל, כולל עיצוב מסך הבחירה של דפדפן האינטרנט, עשויים למנוע מהמשתמשים להפעיל באמת את בחירת השירותים שלהם בתוך המערכת האקולוגית של אפל”.

מטה אפל, גרמניה | צילום: שאטרסטוק

חקירות אחרות בודקות האם גוגל העדיפה את השירותים שלה על פני מתחרים כשהיא מציגה תוצאות חיפוש, בעיות פוטנציאליות עם iOS של אפל ומודל “תשלום או הסכמה” של Meta.

חוק השירותים הדיגיטליים (Digital Service Act, DSA), שמרחיב את הרגולציה על פלטפורמות מקוונות. בין השאר, החוק החדש מחייב את החברות לנטר ולפעול נגד תוכן לא חוקי, אוסר על נהגי פרסום מסוימים ומחייב שיתוף מידע עם הרשויות. אף שהחוק חל רק באיחוד, השפעתו תוכל להיות רחבה הרבה יותר, גיאוגרפית ומהותית.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה