חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האיחוד האירופי: מוכנים להשתמש בכלים הכלכליים הדרושים כדי להתגונן מפני סין

נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין הזהירה את סין כי אם הגישה לשווקים לא תהיה הדדית "אירופה לא תתמהמה מלקבל החלטות קשות הדרושות כדי להגן על כלכלתה ועל ביטחונה" • תעשיית הרכבים החשמליים הסינית ממשיכה לזנק ומגיעה גם לאירופה וארה"ב

נשיא צרפת מקרון ונשיאת הנציבות של האיחוד האירופי נפגשים עם נשיא סין שי בפריז | צילום: רויטרס

מלחמת הסחר כבר כאן: האיחוד האירופי מוכן לעשות "שימוש מלא" בכלי ההגנה שברשותו כדי להגן על הגוש מפני שיטות הסחר האגרסיביות של סין, כך הזהירה ראש הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין אתמול (שני) לאחר פגישה משותפת עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון ונשיא סין, שי ג'ינפינג. 

זוהי האזהרה החריפה ביותר של ראש הנציבות, פון דר ליין עד כה על מגזר הייצור המסובסד בכבדות של סין ושיטות סחר לא הוגנות, לטענתם, על מנת לחנוק את התעשיות המקומיות האירופיות.

"כדי שהמסחר יהיה הוגן, גם הגישה לשווקים של זה צריכה להיות הדדית", אמר פון דר ליין לעיתונאים בפריז לאחר שפגש את נשיא סין לצד עמנואל מקרון. "אנחנו מוכנים לעשות שימוש מלא בכלי הגנת הסחר שלנו אם זה נחוץ", הוסיף. "אירופה לא יכולה לקבל פרקטיקות מעוותות שוק שעלולות להוביל לדה-תיעוש כאן בבית". וסיכם כי "אירופה לא תתמהמה מלקבל החלטות קשות הדרושות כדי להגן על כלכלתה ועל ביטחונה".

פון דר ליין כיוונה לסין בעיקר בשל מה שהאיחוד מחשיב כסובסידיות לא הוגנות בתעשיות כמו כלי רכב חשמליים ופלדה, המאיימים להרוס את התעשייה באירופה. הממשלה המרכזית של בייג'ינג מפעילה את כוחה הכלכלי והתעשייתי כדי לתמוך במגזרי הייצור שלה באמצעות סובסידיות, הלוואות זולות, הקלות מס ורגולציה מועדפת לחברות המקומיות שלה.

מה שהביא לכך ששפע של מוצרים סיניים זולים מציפים את השווקים המערביים, והכניס ללחץ את מדינות הגוש על ייצוא סחורותיהן שנחשבות יקרות יותר מהמחיר הסיני. נראה כי באיחוד מגיבים יותר ויותר באגרסיביות לגבי המסחר הסיני מה שעלול להוביל בקרוב להטלת מכסים על ייבוא סיני.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה