חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם הזכייה במכרז הממשלתי שכנעה את וויז לסרב לעסקה עם גוגל?

צריך לקחת בחשבון את אפשרות הספינים ובכללה את האפשרות שלמרות הסירוב תתבשל עסקה • WIZ שוברת את המחירים בשוק ובשל כך זכתה גם במכרז הממשלתי באבטחת המידע בענן

חברת Wiz | צילום: שאטרסטוק

מפיצת התוכנה הישראלית אקסל (Accel) הודיעה אתמול (שני) על זכייתה במכרז הממשלתי להגנה על הענן, באמצעות החברה הבת שלה דאנת (Danet).

אלא שממצגת המשקיעים של וויז עולה שהיא ספקית התוכנה הראשית של אקסל, כך שלמעשה וויז היא זו שתספק את המוצר שלה לאבטחת הגופים הממשלתיים הגדולים – משרד הבריאות ובתי החולים, מערכת הביטחון, חברות התשתיות כמו חשמל ומקורות ועוד.

מדובר במכה לפאלו אלטו נטוורס וצ’ק פוינט, שהתמודדו אף הן במכרז אבטחת המידע בענן. החברות התחרו על שיעורי ההנחה שיינתנו לממשלה, כשהחברות המפיצות את מוצרי וויז הציעו מחיר אפסי, אחרי שהיה ברור שגם המתחרות יחתכו במחיר השוק יותר מ-80%.

וויז למעשה מכתיבה מחירים הקרובים לחינם, מתוך אסטרטגיה ברורה של כיבוש השוק בדרך לקביעת שווי חברה המתבסס על כמות ולא על מחיר – כמקובל בחברות רשתות חברתיות.

האסטרטגיה הזו עולה לוויז הרבה כסף וסביר להניח שלמעשה היא מפסידה על המוצרים שלה במכירה מעין זו בה זכתה בעקיפין במכרז הממשלתי, אך זוהי מלחמת הקיום בענף הסייבר כעת – מלחמה אגרסיבית על גודל השוק. בעתיד הקרוב כנראה שנדע אם האסטרטגיה הזו היא היסחפות לטעות, או גאונות שתותיר חברות מועטות בראש הפירמידה.

מצד אחד ניתן לומר שזכייה מעין זו מגבירה את הביטחון של ההנהלה של וויז ואולי תרמה לא מעט להחלטה להמשיך לכבוש את השוק לפני שקובעים ערך יציאה. מאידך, המשקיעים בבורסה עלולים לא להסתפק בגודל השוק ולדרוש רווחים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן