חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האמריקאיות בראש: 10 הערים שמניעות את הכלכלה הגלובלית

מחקר חדש מגלה כי הערים האמריקאיות הן החזקות ביותר בעולם מבחינה כלכלית כאשר ניו יורק, לוס אנג'לס, סן חוסה, סיאטל, סן פרנסיסקו ודאלאס בראש הרשימה • רק שלוש ערים לא אמריקאיות נכנסו לדירוג עשר הערים המובילות בכלכלה

הרובע הפיננסי של וול סטריט, ניו יורק | צילום: שאטרסטוק

ארה”ב היא הכלכלה הראשונה בעולם כאשר הערים האמריקאיות נוטלות תפקיד חשוב ומניעות את הכלכלה העולמית כולה. על פי מחקר שפורסם יש שש ערים אמריקאיות חזקות מבחינה כלכלית שמניעות את הכלכלה הגלובלית: ניו-יורק, לוס אנג’לס, סן חוזה, סיאטל, סן פרנסיסקו ודאלאס הן, כך עולה מתוצאות מחקר של קבוצת המחקר והייעוץ אוקספורד אקונומיקס.

המדד של חברת המחקר מדרג את אלף הערים הגדולות בעולם לפי חמש קטגוריות של כלכלה, הון אנושי, איכות חיים, סביבה וממשל. “הערים העומדות בראש קטגוריית הכלכלה מהוות את מנועי הכלכלה העולמית ובקטגוריה זו שולטות הערים האמריקאיות”, נכתב בדו”ח.

מי שמובילה את הרשימה בקטגוריית הכלכלה היא לא אחרת מהעיר ניו יורק שקיבלה ציון מושלם, אחריה ניצבה לוס אנג’לס, סן חוזה הגיעה למקום השלישי בחוזקה הכלכלי בשל היותה העיר הגדולה ביותר בעמק הסיליקון וכבעלת התמ”ג הגבוה ביותר לאדם בעולם. מי שהפתיעה ונכנסה למדד במקום השישי מבחינת חוזק כלכלי היא העיר האמריקאית דאלאס.

דאלאס, טקסס | צילום: שאטרסטוק

גם טקסס התגלתה כבעלת חוזק כלכלי כיוון שחוותה גידול אוכלוסייה משמעותי וגם בשל העובדה שיותר מ-175 חברות העבירו את המטה שלהן לעיר מאז 2010, מה שהפך אותה לאחת ממוקדי הכוח הכלכליים של דרום ארה”ב.

במדד עשר הערים הכי חזקות מבחינה כלכלית נמצאו רק שלוש ערים לא אמריקאיות שהצליחו להיכנס לרשימת עשר הערים המובילות, לונדון, פריז וטוקיו. הערים האלה ניצבות אחרי שש הערים האמריקאיות החזקות בגלל רמות התמ”ג לנפש הנמוכות בהן, כך על פי הדו”ח. העיר האמריקאית שיקגו הגיעה למקום השמיני, אחרי לונדון.

טוקיו, יפן | צילום: שאטרסטוק

למרות ההצלחה של הערים האמריקאיות בגזרת הכלכלה, הדוח שפורסם מעלה כי דווקא בקטגוריות אחרות הערים האמריקאיות פחות הצטיינו ובקושי הופיעו בפסגת הדירוג של ארבע הקטגוריות: הון אנושי, איכות חיים, ממשל וסביבה. ערים באירופה, ניו זילנד וברזיל דורגו גבוה יותר בקריטריונים של שוויון בהכנסה, תוחלת חיים, אוויר נקי, חירויות אזרחיות וסביבה עסקית.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה