חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בצל הסנקציות: המטבע האיראני צנח לשפל חדש

הסנקציות מהמערב ממשיכות והזעם כלפי הממשל גובר - הריאל האיראני הגיע לשפל היסטורי של 613,500 לדולר - נמוך פי 20 מערכו בעת החתימה על הסכם הגרעין ב-2015

המנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

המטבע של איראן ירד לשפל שיא ביום ראשון (אתמול), וצלל ל-613,500 לדולר, בזמן שהאזרחים האיראנים חגגו את השנה הפרסית החדשה, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות AP. 

יחסי איראן עם המערב הגיעו בתקופה האחרונה לשפל חסר תקדים. בזמן כהונתו, הנשיא דונלד טראמפ נטש את ההסכם שקרא למדינה להקפיא את תכנית הגרעין שלה בתמורה לגישה לכספים מוקפאים ולהטבות אחרות. הנשיא ג’ו ביידן אמר כי הוא מוכן להיכנס מחדש להסכם גרעין עם איראן, אך שיחות רשמיות כדי לנסות למצוא אפשרות לדון מחדש על ההסכם קרסו באוגוסט 2022.

בינתיים, המתיחות במזרח התיכון גדלה באופן משמעותי בשל מתקפת ה-7 באוקטובר של ארגון הטרור הרצחני חמאס והמלחמה והפכה את היחסים עם איראן למסובכים עוד יותר. עוד הוסיפה על כך, כשבחרה לספק מל”טים לרוסיה ששימשו אותה במלחמה באוקראינה.

מפגן כוח בטהרן, איראן | צילום: שאטרסטוק

בינתיים באיראן, זעם רב מופנה לממשלה בשל המצב. אך התנאים הכלכליים הקשים גם מאלצים איראנים רבים להתמקד בהנחת מזון על השולחן במקום לעסוק באקטיביזם פוליטי בסיכון גבוה על רקע דיכוי חריף נגד התנגדות.

שפל השיא של הריאל האיראני הגיע פחות מחודש לאחר בחירות לפרלמנט שראו את אחוז ההצבעה הנמוך ביותר מאז המהפכה האסלאמית ב-1979, שתוצאותיה נשלטו על ידי פוליטיקאים קשוחים.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה