חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האקרים שיבשו סוכנויות רכב בארה”ב – החברה צפויה לשלם את הכופר

ספקית התוכנה של סוחרי הרכב "CDK Global" ספגה שתי מתקפות סייבר על ידי קבוצת האקרים שלפי הערכות בלומברג פועלת ממזרח אירופה - על מנת לסיים את האירוע היא צפויה לשלם כופר של עשרות מיליוני דולרים • החברה הותקפה פעמיים ביום רביעי ולאחר הפעם הראשונה בחרה להשבית את המערכות שלה "מתוך זהירות מתמשכת"

CDK Global | צילום: שאטרסטוק

היום (ראשון) החלו לשחזר את המערכת של “CDK Global” המשמשות 15,000 סוחרי רכב ברחבי ארה”ב, שהייתה מושא לדרישת פריצת סייבר וכופר, כך דיווחה רויטרס. 

קבוצת ההאקרים אומרת שהיא פרצה לחברת התוכנה ודורשת בתמורה לשחרור הפריצה כופר של עשרות מיליוני דולרים. עוד לפי הדיווח, החברה מתכננת לשלם את הכופר, כך דיווח בלומברג ביום שבת. 

מתקפת הסייבר השפיעה על כלי ניהול התוכנה ובשל כך היא בחרה לסגור את רוב המערכות שלה “מתוך שפע של זהירות” כך אמרה דוברת CDK. עוד אמרה החברה שהיא שיחזרה כמה מערכות מאוחר יותר באותו אחר הצהריים של יום רביעי, בו התרחשה התקיפה, לפני שסגרה אותן שוב כשהתרחשה מתקפת סייבר נוספת, כך לפי מכתב שנשלח ללקוחות.

“מתוך זהירות מתמשכת וכדי להגן על לקוחותינו, אנו שוב מכבים באופן יזום את רוב המערכות שלנו”, נכתב במכתב. “אנו בוחנים כעת את ההשפעה הכוללת ומתייעצים עם מומחים חיצוניים של צד שלישי.” החברה הודיעה ללקוחותיה כי תהליך השיקום ייקח “מספר ימים”, כך לפי רויטרס.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה