חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נטו הפרה את חוק המזון – ותיקנס במיליונים

הממונה על התחרות קבעה כי נטו תשלם קנס בשל הפרת חוקי תחרות בתחום המזון האוסרים על מתן המלצות מחיר לקמעונאים והתערבות בשטחי תצוגה • ככל הנראה, בעוד כחודש תחויב החברה לשלם את הקנס

נטו אחזקות | עיבוד: שאטרסטוק

במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה על התחרות עם חברת נטו, היא תשלם למעלה מ-18 מיליון שקלים לאוצר המדינה, בגין הפרות לכאורה של הוראות חוק המזון.

על פי ההסכמות נטו תשלם את הקנס בגין הפרות סעיפים בחוק המזון העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים, המלצות מחיר לקמעונאים והעברת מענה שאינו שלם לרשויות המס.

בראשית שנת 2022 פתחה הממונה על התחרות בבדיקה רוחבית של כלל ההסכמות הקיימות בין ספקי המזון הגדולים לקמעונאי המזון הגדולים. הבדיקה התמקדה בהתנהגות הספקים ובחנה את היחסים המסחריים שבין כל אחד מהספקים הגדולים לבין כל אחד מהקמעונאים הגדולים ואת עמידתם בהוראות חוק המזון.

קניות, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

לבסוף, הגיעה הממונה, לפני כשנה, להסכמות עם מרבית הספקים הגדולים שעלה חשש כי הפרו את חוק המזון, ובמסגרתן ספקי המזון שילמו במצטבר מעל 23 מיליון ש"ח לאוצר המדינה.

נכון להיום הסך הכולל של העיצומים שהוטלו ואלה אשר עומדים לעיון הציבור טרם הטלתם עומד על כ – 57 מיליון ש"ח. על אף שהדבר לא נדרש על פי חוק המזון, מדובר כרגע בהודעה כל כוונת חיוב שהובאה להערות הציבור למשך 30 יום.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה