חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החל ממחר: הרפורמה בשוק החשמל יוצאת לדרך

החל ממחר, תיכנס לתוקף רפורמת החשמל וכל צרכן בישראל יוכל לבחור מאיזה ספק הוא מעוניין לרכוש את החשמל, ויהנה מהנחה של 5%-20% בתעריף בכל שנה • היא תאפשר גם ללקוחות בלי מונה חכם להתנתק מחברת החשמל ולבחור ספק אחר

חשבון חודשי של חברת חשמל, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

הגיע הזמן לתחרות: חשמל נחשב לאחד התשלומים הכואבים בכל משק בית במדינה. החל ממחר ה-25.7, תצא לדרך רפורמת החשמל, על פי הרפורמה, כל צרכן בישראל יוכל לבחור מאיזה ספק הוא רוכש את החשמל וליהנות מהנחה של 5%-20% מתעריף החשמל.

רפורמת החשמל צפויה לחסוך לכל משק בית מאות ואף אלפי שקלים בשנה בהתאם להצעות מספקים, לאופי השימוש ולשעות צריכת החשמל. סלקום, פרטנר, הוט, בזק, אלקטרה, פזגז ואמישראגז נכנסות לשוק החשמל הישראלי ומציעות הנחות שאמורות לחסוך לצרכנים מאות שלים במסלולים שונים. 

כזכור, עד היום, רק צרכנים בעלי מונה חכם יכלו לעבור למספק חשמל פרטי. לפי הרפורמה שתחל ממחר (חמישי) יתאפשר מעבר צרכנים למספקים גם ללא מונה חכם, וכך יוכל כל משק בית להתקשר עם אחת משמונת החברות המספקות חשמל באופן פרטי, גם טרם התקנת מונה חכם בביתו. אולם, לקוחות עם מונה ישן לא יוכלו ליהנות מאותן הנחות שיינתנו לבעלי מונים חכמים.

באחריותן של רשות החשמל וחברת “נגה” להסדיר את אופן המעבר של צרכן מחברת החשמל למספק פרטי. הצרכנים תלויים בחברת החשמל שאחראית על התקנת המונים החכמים לפי לוח הזמנים שנקבע עד ל־2028. אם לקוח רוצה לקבל את המונה החכם באופן מיידי יותר, הוא יכול לפנות למוקד 103 ולשלם 234.37 שקלים.

חברת החשמל | צילום: שאטרסטוק

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן: “החשמל הוא מוצר צריכה בסיסי בכל בית ועסק בישראל. אנחנו שוברים את מונופול חברת החשמל, פותחים את משק החשמל לתחרות ומחזירים לאזרחים לפחות 2 מיליארד ש״ח. אני קורא לאזרחי ישראל: תבדקו, תשוו, ותחסכו”.

מנכ”ל נגה, שאול גולדשטיין: “פתיחת שוק התחרות באספקת חשמל לצרכן הביתי שמוביל השר אלי כהן, היא בשורה גדולה שיכולה לחסוך לכלל הצרכנים הביתיים בישראל כ-2 עד 3 מיליארד שקלים בשנה, זאת בהנחה הבסיסית שהצרכנים יקבלו אפילו רק 5% הנחה מהמחיר הנוכחי. למעשה מדובר על חיסכון שנתי של מאות שקלים ויותר לכל משפחה בישראל באופן מיידי.”

הרפורמה יוצאת לדרך: האם משתלם לכם לעבור לספק פרטי או להישאר צרכני חברת החשמל?

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן