חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכי זולה בהיסטוריה: מה הפך את אולימפיאדת פריז לחסכנית ביותר?

ההוצאות של אולימפיאדת פריז צפויות להסתכם בפחות מ-10 מיליארד דולר • אירוח אולימפיאדה זו משימה יקרה ביותר עבור המדינה המארחת אך מסתבר שדווקא בפריז התקציבים לא חרגו מעבר למתוכנן והיו נמוכים במאות אחוזים בהשוואה לאולימפיאדות לונדון, ריו דה ז'נרו וטוקיו – הנה הסיבה

אולימפיאדת פריז 2024 | צילום: שאטרסטוק

האולימפיאדה החסכנית בהיסטוריה: האירוע הגדול של הקיץ שמושך אליו קהל עצום מכל העולם יצא כבר לדרך ואולימפיאדת פריז רשמה שיא במכירת 8.6 מיליון כרטיסים. גם בצרפת יודעים היטב כי האולימפיאדה היא עסק יקר מאוד עבור המדינה המארחת, מאז שנות ה-60 כל עיר מארחת חרגה בפער גדול מהתקציב ההתחלתי שהגדירה עבור האירוע הענק, כך על פי מחקר של אוניברסיטת אוקספורד.

אולם הפעם, אולימפיאדת פריז מביאה משהו קצת אחר ושונה, ההוצאות באולימפיאדת פריז צפויות להסתכם בפחות מ-10 מיליארד דולר, רק כ-25% מהתקציב ההתחלתי. בניגוד גמור, משחקי 2016 בריו דה ז’נרו והמשחקים האולימפיים ב-2020 בטוקיו חרגו מהתקציבים המקוריים ביותר מ-350% ו-280%, כך נכתב בדוח שפורסם בסי אן בי סי.

מה הוביל הפעם לחיסכון בתקציב? בשתי מילים – התשתית הקיימת. כ-95% מהאולמות המיועדים לשימוש במהלך האולימפיאדה בפריז הם כבר קיימים כך שלעשה רק שלושה אולמות נבנו במיוחד, הכפר האולימפי בשווי של 1.6 מיליארד דולר, מרכז המים ב-190 מיליון דולר ואולם התעמלות בשווי 150 מיליון דולר. העובדה שלא נדרשו עבודות הקמה לאולמות חדשים הופכת את אולימפיאדת פריז לאולימפיאדה הזולה בהיסטוריה המודרנית.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן