חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הלמ”ס: הייצוא עלה ב-4.5% ל-20 מיליארד שקל בחודש מרץ

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הייבוא הסתכם ב-27 מיליארד שקל • הגירעון המסחרי הסתכם ב-7 מיליארד שקל, עלייה של יותר מ-20% בייבוא הסחורות מארה"ב בשלושת החודשים האחרונים וירידה בייבוא מסין

אניות פורקות משא בנמל אשדוד | יצחק הררי/פלאש 90

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את נתוני סחר החוץ של ישראל בחודש מארס 2024, לפי הנתונים ייבוא הסחורות (למעט יהלומים) הסתכם ב- 27 מיליארד שקל. 47% מהייבוא היה מארצות אירופה, 30% מארצות אסיה. 13% מארצות אמריקה ו-10% הנותרים מקבוצת יתר ארצות העולם.

ייצוא הסחורות (למעט יהלומים) הסתכם בחודש מארס האחרון ב-20 מיליארד שקל והגירעון המסחרי הסתכם ב-7 מיליארד שקל. מסך כל הייצוא הכולל, הייצוא לארצות אירופה היווה 38%, הייצוא לארצות אמריקה 30% והייצוא לארצות אסיה 21%.

אניית משא בדרכה לישראל, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

מנתוני המגמה עולה כי בשלושת החודשים האחרונים, מינואר עד מארס, ייצוא הסחורות עלה ב-4.5% כאשר חל זינוק של 22% בייצוא הסחורות לארה”ב והייצוא הסחורות למדינות אירופה ירד ב-18.2%.

בשלושת החודשים האחרונים חלה עלייה של 0.5% בייבוא הסחורות, הייבוא מארה”ב רשם עלייה של 23.4% והייבוא מארצות אירופה ירד ב-16%.

עוד עולה מהנתונים כי ייבוא הסחורות מארצות אסיה בשלושת החודשים האחרונים עלה ב-6.4% לאחר ירידה של 9.7% בחודשים אוקטובר עד דצמבר 2023. אולם, ייבוא הסחורות מסין המשיך לרדת ב-0.5% בשלושת החודשים האחרונים בהמשך לירידה של 6.9% בחודשים אוקטובר עד דצמבר.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה