חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המהלך המפתיע של מקדונלד’ס: בעולם הערבי מביעים סיפוק, בישראל – דממה

החלטת מקדונלד'ס לרכוש מחדש את כל 225 סניפיה בישראל, הפכה כנראה את הזכיין עמרי פדן לאיש עשיר מאד • למרות שההחלטה מגיעה בשל החרמות נגד החברה ובמטרה לבטל את ההנחות לכוחות הביטחון וההצלה, הציבור הישראלי לא עושה ממנה עניין

הפגנה פרו-פלסטינית מול סניף מקדנולד'ס באינדונזיה, 2023 | צילום: שאטרסטוק

ההחלטה הפתאומית של מקדונלד’ס העולמית לרכוש מחדש את הבעלות על סניפיה בישראל הייתה המוצא האחרון שלה להימלט מהזעם נגדה בעולם הערבי, שהשמועה על הנחות משמעותיות שניתנות לכוחות הביטחון בישראל מאז השבעה באוקטובר הגיעה עד אליו.

הזכיין של הרשת בישראל ב-30 השנים האחרונות, עמרי פדן, הכניס לכיסו לפי הערכות סכום אדיר תמורת הוויתור על הזכיינות ברשת. מקדונלד’ס אמנם לא חשפה את פרטי העסקה, אבל בשביל לגרום לפדן לוותר על זכיינות על רשת המזון הגדולה ביותר בעולם, החברה כנראה הפכה אותו לאיש עשיר מאד.

בעולם הערבי מרוצים מהחלטת רשת המזון, ומנגד – בישראל היא עוברת די בשקט, לפחות בינתיים. המשמעות הישירה של רכישת הסניפים היא ביטול ההנחות בגובה 50% שניתנו לכוחות הביטחון וההצלה מאז פרצה המלחמה.

רשת מסעדות המזון המהיר מקדונלד’ס | צילום: שאטרסטוק

נדמה כי ההחלטה של מקדונלד’ס לרכוש את הסניפים מחדש הייתה אסטרטגית לחלוטין, מתוך הבנה שניסיון לכפות על פדן לבטל את ההנחות היה גורר סערה ציבורית שעלולה הייתה לפגוע גם בו וגם בחברה עצמה, כאשר סביר להניח שפדן היה תובע את מקדונלד’ס העולמית בשל הפגיעה במותג.

מקדונלד’ס העולמית כבר הודתה השנה כי המלחמה בין ישראל לחמאס השפיעה משמעותית על הביצועים שלה בכמה שווקים בחו”ל ברבעון האחרון של 2023. חלק מהמדינות שבהן ספגה החברה מכה כלכלית הן כווית, מלזיה ופקיסטן, שפרסמו הצהרות חריפות על החברה בשל התמיכה שלה בישראל.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה