חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הממשלה אישרה פה אחד: תכנית לשיקום העוטף בהיקף של 19 מיליארד שקל

מעל חצי שנה עברה מאז ה-7 באוקטובר ואתמול אישרה הממשלה פה אחד תכנית החומש של מנהלת תקומה לשיקום יישובי עוטף עזה • 14 מיליארד מהתקציב אושרו לשיקום היישובים והנזקים מהמלחמה ו-5 מיליארד לפיתוח כלכלי אזורי • ראש מנהלת תקומה תא״ל (מיל׳) משה אדרי: "בשורה אמיתית לחבל, לרשויות, לקהילות, למשפחות ולאזרחי מדינת ישראל כולה"

קיבוץ בארי, אוקטובר 2023, ארכיון | צילום: משה שי/פלאש 90

ממדי הנזק נחשפים: הממשלה אישרה שלשום (רביעי) את תכנית החומש לשיקום העוטף בהיקף של 19 מיליארד שקלים. מתוכם 14 מיליארד שקלים מתוך התקציב אושרו לשיקום החבל לאורך 5 שנים 2023-2028 ופיתוח לשנת 2024. 5 מיליארד השקלים הנותרים שוריינו לטובת פיתוח חבל התקומה בין השנים 2025-2028 ואת הפירוט לגביהם הממשלה תצטרף לאשר בהחלטה נוספת בשנת 2024.

התכנית הלאומית לשיקום ופיתוח חבל התקומה גובשה על ידי מנהלת תקומה בחודשים האחרונים ביחד עם הקהילות, הרשויות, משרדי הממשלה וגורמי מקצוע נוספים. התכנית כוללת בנייה מחדש של הבתים, התשתיות והמרחב הציבורי שנהרסו במתקפת חמאס, וכן מענה חינוכי לתלמידים, פיצויים מוגדלים לבעלי בתים ואפשרות להארכת זמן הפינוי. 

כוחות צה”ל בעיר שדרות בחודש אוקטובר 2023, ארכיון | צילום: אורן בן הקון/פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי “הממשלה אישרה היום את “תכנית תקומה” לשיקום יישובי עוטף עזה. אנחנו נשקיע סכום גדול מאוד של 19 מיליארד ש”ח כדי להזניק את יישובי עוטף עזה לדורות. אנחנו נשקיע בדיור, בתשתיות, בחינוך, בתעסוקה, ברפואה ועוד. מחבלי החמאס ביקשו לעקור אותנו – אנחנו נעקור אותם ונעמיק שורש. נבנה את ארץ ישראל ונשמור על המדינה שלנו”.

ראש מנהלת תקומה, תא״ל (מיל׳) משה אדרי: ״היום הוא יום היסטורי בו אנחנו יוצאים לדרך עם תכנית החומש האסטרטגית שתביא לריפוי, שיקום, צמיחה, שגשוג ותקווה לחבל ולתושביו. אני מודה לראש הממשלה, לראשי הרשויות בחבל, לקהילות ולתושבים בעיר שדרות בישובים בקיבוצים, למשרדי הממשלה השונים על העבודה המשותפת ועל האמון שניתן בנו כמנהלת לגבש תכנית שתביא בשורה אמיתית לחבל, לרשויות, לקהילות, למשפחות ולאזרחי מדינת ישראל כולה.

עם אישור התכנית אנו יוצאים לדרך ליישומה ולמימושה כולל התוכניות ופרוייקטי הדגל שקבענו בה. כפי שגיבשנו את התכנית עם הקהילות ועם משרדי הממשלה, נפעל גם יחד איתם ובשיתוף המגזר השלישי, המגזר העסקי ופילנתרופיה, לממש אותה ולהביא את החבל להיות אזור חיוני, פורח ואטרקטיבי.

התכנית פרוסה לאורך החמש השנים הבאות כאשר כבר בשנים הקרובות נתחיל לראות את השיקום, הריפוי הצמיחה והשגשוג אליהם אנו מכוונים״.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה