חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דו"ח חדש: 30% מאספקת החשמל בעולם מאנרגיה מתחדשת

בני אדם עשויים להיות על סף צמצום ייצור דלק מאובנים, גם כשהביקוש לחשמל עולה, כך לפי דו"ח חדש של Ember • במסגרת הסכם שנחתם בוועידת Cop28 לשינוי האקלים של האו"ם, מנהיגי העולם שואפים להגדיל את האנרגיה המתחדשת ל-60% מהחשמל העולמי עד 2030

לוחות סולאריים | צילום: שאטרסטוק

נקודת מפנה: אנרגיה מתחדשת היוותה יותר מ-30% מהחשמל בעולם לראשונה בשנה שעברה, בעקבות עלייה בצריכה של אנרגיה סולארית ורוח, כך לפי נתונים חדשים של Ember. 

הדו"ח על מערכת האנרגיה העולמית מצא שהעולם עשוי להיות על סף ירידה בייצור דלק, גם כשהביקוש הכולל לחשמל ממשיך לעלות. חשמל נקי כבר עזר להאט את הגידול בדלקים מאובנים בכמעט שני שלישים בעשר השנים האחרונות, על פי הדו"ח של מכון נתוני האקלים Ember. הוא מצא כי אנרגיה מתחדשת גדלה מ-19% מהחשמל בשנת 2000 ליותר מ-30% מהחשמל העולמי בשנה שעברה.

לוחות סולאריים | צילום: שאטרסטוק

הסקירה המקיפה הראשונה של נתוני החשמל העולמיים מכסה 80 מדינות, המייצגות 92% מהביקוש לחשמל בעולם, וכן נתונים היסטוריים עבור 215 מדינות.

"הירידה בפליטות מגזר החשמל היא כעת בלתי נמנעת", אמר דייב ג'ונס, מנהל התובנות העולמי של Ember. הזינוק בחשמל נקי צפוי להוביל לירידה של 2% בייצור דלק מאובנים עולמי בשנה הקרובה, לפי הדו"ח. "אנרגיה סולרית, במיוחד, מואצת מהר יותר ממה שמישהו חשב שאפשר". 

עוד הוסיף ג'ונס כי "שנת 2023 הייתה ככל הנראה נקודת המפנה – שיא ​​הפליטות במשק החשמל – נקודת מפנה מרכזית בהיסטוריה של האנרגיה. אבל קצב ירידת הפליטות תלוי כמה מהר תימשך מהפכת האנרגיה המתחדשת".

מנהיגי העולם שואפים להגדיל את האנרגיה המתחדשת ל-60% מהחשמל העולמי עד 2030 במסגרת הסכם שנחתם בוועידת Cop28 לשינוי האקלים של האו"ם בדצמבר. מה שיחייב מדינות לשלש את קיבולת החשמל המתחדשת הנוכחית שלהן בשש השנים הבאות ואף יפחית כמעט בחצי את פליטות מגזר החשמל.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה