חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הממשלה הסינית דרשה – ואפל הסירה אפליקציות של מטא מהחנות

אפל הסירה את Threads ,Signal ו- WhatsApp מחנות האפליקציות בסין • החברה אמרה שהיא קיבלה הוראה להסיר את האפליקציות על ידי הרגולטור בסין, שכן איסור של טיק טוק צפוי בארצות הברית לאחר שאושרה הצעת החוק על ידי בית הנבחרים בשבת

הקרב בין ארה"ב לסין עולה מדרגה | צילום: שאטרסטוק

חברת אפל הודיעה ביום שישי כי היא הסירה כמה אפליקציות מהחנות שלה (App Store) בסין לאחר שהממשלה הורתה על ההסרה, תוך ציון חששות ביטחוניים.

המהלך מגביר עוד יותר את המתיחות בין ארה”ב לסין על רקע טכנולוגיה. בימים האחרונים, הקונגרס חיפש דרך לחקיקה מהירה כדי לדחוף את חברת האם הסינית של טיק טוק, ByteDance, למכור את אפליקציית המדיה החברתית. אתמול (שבת), בית הנבחרים אישר את הצעת החוק, השלב הבא הוא האישור בסנאט האמריקאי. 

“אנו מחויבים לפעול לפי החוקים במדינות שבהן אנו פועלים, גם כאשר אנו לא מסכימים” “מינהל מרחב הסייבר של סין הורה להסיר את האפליקציות הללו בהתבסס על דאגות הביטחון הלאומי שלהם. “אנו מחויבים לפעול לפי החוקים במדינות שבהן אנו פועלים, גם כאשר אנו לא מסכימים”, מסרה אפל בהצהרתה. פלטפורמות הודעות אחרות כמו Signal ו-Telegram הוסרו גם הן מחנות האפליקציות של סין.

אפליקציות | צילום: שאטרסטוק

מערכת היחסים המתוחה בין שתי המדינות דחפה את אפל לנסות ולגוון את שרשרת האספקה ​​שלה מחוץ לסין. החברה הרחיבה את פעילות הייצור שלה במדינות אחרות כמו הודו וויאטנם.

לסין יש היסטוריה ארוכה של הגבלת גישה לתוכן מארה”ב באינטרנט, אך פלטפורמות מסוימות כמו WhatsApp ו-Threads הותרו באופן היסטורי דרך חנות האפליקציות של אפל. פלטפורמות אלו אינן פופולריות בקרב משתמשים סיניים כמו למשל, WeChat, אך הסרתן מפחיתה את מספר הדרכים שבהן הם יכולים לתקשר עם אנשים מחוץ למדינה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה