חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המסר של המשקיעים לחיזבאללה: עליות שערים אחרי הירי לקריות

ת"א 35 עלה ב-0.8%, כמו גם הבנקים, חלק מהמדדים עלו ביותר מאחוז • זאת אחרי הירי בשעות הבוקר לעמק יזרעאל והקריות ואחרי סגירה שלילית בניו יורק • צה"ל עדיין לא השיב את הביטחון לצפון, אבל כנראה שלמשקיעים כן

בורסה, אילוסטרציה | שאטרסטוק

גם המשקיעים שידרו אתמול (ראשון) מסר לחיזבאללה: אנחנו לא מפחדים מכם ומתרשמים מהיכולות המפתיעות של צה”ל ומערכת הביטחון הישראלית. רק כך ניתן לפרש את עליות השערים בסוף יום המסחר הראשון השבוע. יום שנפתח במתקפה חסרת תקדים של ארגון הטרור על עמק יזרעאל והקריות וכלל גם שיגור איראני לאזור הערבה.

אמנם יום המסחר נפתח בירידות שערים, אך אלו השתנו בהמשך כשהמשקיעים הבינו שידיו של החיזבאללה קשורות למדי. זאת אחרי שראינו מה ישראל מעוללת לו, גם בלי להנפיק מחצית מהאיומים של הארכי-טרוריסט ממחילתו.

וכך יום המסחר נסגר בעליה של 0.8% בת”א 35 ועלייה דומה גם במדד 125. ת”א 90 עלה ב-0.6%. אפילו בנקים 5 הוסיף 0.8%, למרות הפרסומים לפיהם האוצר יטיל מס על רווחי הבנקים גם ב-2026, בהמשך להסכמה שהושגה בין האוצר לבנקים על מיסויים ב-2025.

האוצר שמחפש מקורות מימון לעלויות המלחמה המתמשכת לא יכול לפספס את העובדה שהבנקים ממשיכים ליהנות מהמצב ולהגדיל את התשואה שלהם על ההון, שמגיעה לכ-16% – כפול מהתשואה שלהם בעשור השני של המילניום.

מדד ת”א ביטוח עלה 0.4% ות”א פיננסים הוסיף 0.7%. מדדי הנדל”ן עלו בכ-1% בממוצע, ת”א נדל”ן עלה 1.1% ומניב ישראל 1.2%. ת”א נפט וגז עלה 0.7% בזכות השותפות למאגרי תמר ולוויתן אשר שותפתן שברון (CHEVRON) חתמה על הסכם למימון הקמת תחנת דחיסה להגדלת קיבולת הולכת הגז הטבעי למצרים.

הבורסה לניירות ערך בת”א | צילום: שאטרסטוק

השקל נחלש במסחר הבין בנקאי

יובל צוק מיחידת המחקר של הבורסה לני”ע בת”א מציין כי במדד ת”א-125 בלטו בעליות מניית שיכון ובינוי (שוב) אנרגיה, שזינקה ב-7.4% וכן שתי החברות הביטחוניות ארית תעשיות, שזינקה ב-6.8% ועשות שהוסיפה 6.2%.

נקסט ויז’ן עלתה ב-4.7% בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני בצפון ועלייה בסיכויים לפתיחת מערכה משמעותית, וקבוצת פסגות שאישרה כי רני צים מנהל מגעים עם מספר גורמים למכירת השליטה בחברה, ובהם גם מנכ”ל החברה לשעבר יניב בנדר שהביע כבר בעבר את רצונו לרכוש את השליטה – מה שהביא לזינוקה ב-7% היום.

בין היורדות בלטו המניות הדואליות, אחרי הירידות בוול סטריט בסוף השבוע: אופקו שאיבדה 5.6% וכן קמטק ופריון שירדו ב-2.7% כל אחת.
השקל נחלש היום, כששער הדולר במסחר הבין בנקאי עולה בקרוב למחצית האחוז מעל היציג שנקבע בשישי.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן