חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסאגה נמשכת: ארה”ב תובעת את טיק טוק על פגיעה בפרטיות ילדים

משרד המשפטים האמריקאי (DOJ) הגיש אתמול תביעה נגד טיק טוק ומאשים אותה כי היא אוספת נתונים של ילדים בניגוד לחוק • בעוד חודש טיק טוק ומדינת ארה"ב יתמודדו בבית המשפט בעקבות התביעה של אפליקציית שיתוף הסרטונים על החוק החדש שאישר הקונגרס - איסור פעילותה אלא אם חברת האם "ByteDance" תמכור את החטיבה האמריקאית

אפליקציית טיק טוק | צילום: שאטרסטוק

משרד המשפטים האמריקאי (DOJ) הגיש שלשום (שישי) תביעה נגד טיק טוק על כך שנתן לכאורה לילדים מתחת לגיל 13 לפתוח חשבונות ללא רשות הוריהם ואסף “נתונים נרחבים” עליהם, תוך הפרה של חוק פרטיות הילדים האמריקאי.

משרד המשפטים טוען שטיק טוק הניחה לילדים ביודעין להיכנס לפלטפורמה שלה, אספה את המידע שלהם, ולא הצליחה למחוק את חשבונותיהם לבקשת הוריהם, תוך הפרה של חוק הגנת הפרטיות המקוונת על ילדים שחל בארה”ב. 

כאשר ילד מתחת לגיל 13 הזין את גילו באפליקציה, הם יתבקשו להזין שם משתמש, שאינו מכיל מידע אישי, וזה ייצור עבור המשתמש חשבון מצב ילדים. אבל האפליקציה לא תודיע להורים או תקבל את הסכמתם. ילדים לא יכולים להעלות סרטונים במצב זה, אבל הם עדיין יכולים לצפות בסרטונים. משרד המשפטים טוען כי בתהליך טיק טוק אספה עליהם מידע אישי,, כמו זיהוי מכשירים ייחודיים וכתובות IP.

טיק טוק | צילום: שאטרסטוק

התלונה מגיעה כחודש לפני שמשרד המשפטים אמור להתמודד מול טיק טוק בבית המשפט בשל התביעה של החברה הסינית נגד חוק אמריקאי חדש שעלול להוציא את האפליקציה אל מחוץ לחוק אלא אם חברת האם הסינית שלה, ByteDance, תסכים למכור את החטיבה האמריקאית לבעלים אחרים. 

דובר טיק טוק, אמר בהצהרה שהחברה לא מסכימה עם הטענות של משרד המשפטים “שרבות מהן מתייחסות לאירועי עבר שאינם מדויקים עובדתית או שטופלו. אנו גאים במאמצים שלנו להגן על ילדים, ונמשיך לעדכן ולשפר את הפלטפורמה. לשם כך, אנו מציעים חוויות תואמות גיל עם אמצעי הגנה מחמירים, מסירים באופן יזום משתמשים קטינים חשודים, והשקנו מרצון תכונות כגון מגבלות ברירת מחדל של זמן מסך, התאמה משפחתית והגנות פרטיות נוספות לקטינים”.

ארה”ב מאשימה: טיק טוק אספה מידע על משתמשים בנושאים רגישים

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן