חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משיבה מלחמה: טיק טוק תובעת את הממשל האמריקאי על החוק שמחייב אותה למכור

טיק טוק הודיעה היום כי היא הגישה תביעה כנגד החוק שמחייב אותה למכור את האפליקציה בשליטה הסינית או שתיחסם לשימוש • לטענתה, החוק הפדרלי שאושר מפר את התיקון הראשון לחוקה ופוגע בחופש הביטוי: "החוק משתיק את 170 מיליון האמריקאים שמשתמשים בפלטפורמה"

הקרב בין המעצמות הגיע לטיק טוק | צילום: שאטרסטוק

לאחר שאושר בחודש שעבר, החוק שמחייב את בייטדאנס הסינית למכור את הרשת החברתית טיקטוק, או שזו תיחסם בחנויות האפליקציות בארה"ב, תובעת החברה את ממשל ביידן בטענה שהחוק מנוגד לחוקה האמריקאית.

החוק שאושר בהליך מהיר לאחר שצורף לחבילת הסיוע לישראל ולאוקראינה מקציב לבייטדאנס תשעה חודשים (עם אפשרות הארכה לשנה על ידי הנשיא) למכור את פעילות טיקטוק בארה"ב לזרוע שאיננה סינית, אחרת זו תיחסם בחנויות האפליקציות.

התביעה, שהוגשה ישירות לבית משפט פדרלי לערעורים בוושינגטון הבירה, מבקשת צו בית משפט המונע מארה"ב לאכוף את החוק הדו-מפלגתי שנחתם על ידי הנשיא ביידן בחודש שעבר. 

צילום מסך מתוך עמוד הטיק טוק הרשמי של הנשיא ביידן

בייטדאנס אמרה שהיא לא יכולה ולא תמכור את פעילותה בארה"ב עד למועד האחרון, מה שמותיר את ההחלטה הגורלית בידי בית המשפט האמריקאי כמו גם את המשך פעילותם של מיליוני משתמשים בארה"ב.

התביעה מאשימה את הממשל ברמיסה של זכויות התיקון הראשון בחוקה האמריקאית. "אין שאלה: החוק יאלץ כיבוי של טיק טוק עד ה-19 בינואר 2025", נכתב בתביעה, "החוק משתיק את 170 מיליון האמריקאים שמשתמשים בפלטפורמה כדי לתקשר בדרכים שלא ניתן לשכפל במקומות אחרים".

התביעה גם טוענת שהאיסור בארה"ב הוא עונש חקיקתי לא חוקתי של טיק טוק ועל כן, שולל מהחברה הגנה שווה על פי החוק ומגיע לכדי לקיחת רכוש פרטי שלא כדין.

ByteDance הסינית, חברת האם של טיק טוק | צילום: שאטרסטוק

פלטפורמת הווידאו הקצרה של טיק טוק בארה"ב זכתה במהירות למשיכה המונית כפלטפורמת בידור, מקור חדשותי ואקטיביסטי במיוחד בקרב צעירים.

תומכי החוק אומרים כי טיק טוק מציעה ליריב זר כלי רב עוצמה לרגל אחר אמריקאים ולתמרן את דעת הקהל באמצעות האלגוריתם שלו. בשל כך, להכריח את האפליקציה לנתק את הקשרים שלה עם סין היא הדרך היעילה היחידה להתמודד עם הסיכונים הביטחוניים.

מחוקקים אמריקאים מעולם לא נקטו בפעולות כה דרסטיות נגד פלטפורמת אינטרנט המשמשת מיליוני אמריקאים. בתי המשפט ביטלו את ההגבלות הממשלתיות בעבר על טיק טוק, אך השאירו את סוגיות התיקון הראשון לא ברורה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה