חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסנאט אישר בהצבעה ראשונה את חבילת הסיוע לישראל

הסנאט האמריקני אישר את נוסח החוק להעברת חבילת הסיוע הביטחוני לישראל, 65 תמכו אל מול 12 מתנגדים • החבילה צפויה להגיע לכ-14 מיליארד דולר • הצעות החוק כוללות גם הצעה לכפות מכירה של טיק טוק או איסור של האפליקציה בארה"ב

בניין הקפיטול, וושינגטון | צילום: שאטרסטוק

בדרך לאישור הסופי: נוסח חוק חבילת הסיוע לישראל אושר בסנאט הערב (שלישי) וההצבעה צפויה להתקיים הלילה או מחר לאישור סופי. הסנאט האמריקני קירב בצעד נוסף את מתן חבילת סיוע חוץ בסך 95 מיליארד דולר לישראל, אוקראינה וטייוואן.

ישראל צפויה לקבל כ-14 מיליארד דולר, שישמשו בין היתר לחידוש מערכות ההגנה מפני טילים כיפת ברזל וקלע דוד. אם הסנאט יעביר את החקיקה באופן רשמי בהצבעה הסופית, היא תעבור לנשיא ביידן, שכבר אמר בעבר כי יחתום עליה. המימון כולל כ-60 מיליארד דולר לסיוע באוקראינה, 26 מיליארד דולר לישראל ו-8 מיליארד דולר לביטחון אזור הודו-פסיפיק וטייוואן. 

לאחר מעל חצי שנה של קרבות פוליטיים, הסנאט אישר ברוב גדול של 65 תומכים ו-12 מתנגדים את חבילת הסיוע הכוללת ארבע הצעות חוק שהתקבלו בבית הנבחרים בסוף השבוע בתמיכה דו-מפלגתית. “העבודה הבלתי פוסקת של שישה חודשים ארוכים השתלמה”, אמר מנהיג הרוב בסנאט צ’אק שומר, לאחר ההצבעה.

הצעת החוק מכילה גם כמה הצעות נוספות למדיניות חוץ הכולל צעד דרמטי שיאלץ את חברת האם הסינית ByteDance של טיק טוק למכור את פלטפורמת המדיה החברתית או להתמודד עם איסור לאומי של האפליקציה. לפי ההצעה, לאחר שהחוק יאושר לחברת האם יהיו תשעה חודשים למכור את החטיבה האמריקאית של טיק טוק, אם כי בידי הנשיא האפשרות להאריך את ציר הזמן הזה לשנה. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה