חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסנקציות של ארדואן על ישראל: טורקיה מגבילה יצוא של עשרות מוצרים

משרד המסחר הטורקי מגביל יצוא של מוצרים מ-54 קטגוריות לישראל, בהם גם פלדה, ברזל ומלט • המהלך של טורקיה קורה לאחר שסורבה להצניח סיוע לרצועת עזה והנשיא רג'פ טאיפ ארדואן התמודד עם ביקורת על כך שלא הפסיק את הסחר עם המדינה

נשיא טורקיה ארדואן | צילום: שאטרסטוק

מאיים ומבצע: טורקיה הודיעה על הגבלות יצוא לישראל לאחר שהתנגדה להורדת הסיוע המתוכנן של טורקיה על רצועת עזה והנשיא רג’פ טאיפ ארדואן התמודד עם ביקורת על כך שלא הפסיק את הסחר עם המדינה.

משרד הסחר של טורקיה הכריז על הגבלות ייצוא של כמה מוצרים שיכולים לשמש למטרות צבאיות. רשימת משרד המסחר הטורקי כוללת 54 מוצרים, בהם חומרי בניין כמו מלט, פלדה ואלומיניום, שלא ייוצאו לישראל “עד שתכריז על הפסקת אש מיידית בעזה ותאפשר הזרמה מספקת של סיוע הומניטרי לעזה”. 

מלחמת חרבות ברזל, עזה | צילום: שאטרסטוק

שר החוץ הטורקי, האקן פידן, אמר אתמול (שני) כי ישראל דחתה את בקשתה של טורקיה להשתתף בהורדות הסיוע, ונשבע להפעיל אמצעים נגד וקיים. כמו גם, המהלך של טורקיה מגיע לאחר שאלפי מפגינים גינו את הנשיא ארדואן בסוף השבוע על שמירת הסחר עם ישראל על רקע המלחמה בעזה.

ההפגנות הגיעו פחות משבוע לאחר שארדואן ספג תבוסה בבחירות המקומיות ב-31 במרץ, בין היתר בשל ביקורת דומה מצד מצביעים שמרנים מהבסיס שתמכו במפלגה יריבה.

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר אמר בעקבות החלטת טורקיה להגביל את היצוא של עשרות מוצרים לישראל, כי מדובר בשגיאת מדיניות חמורה של ממשלת טורקיה, הממשלה הטורקית שוגה שאינה מפרידה הפרדה מוחלטת בשאלות מדיניות לשאלות כלכליות ושאלות של יחסי מסחר”. עוד הוסיף לין כי בעצם הגבלת היצוא לישראל, טורקיה פוגעת באנשי עסקים בטורקיה.

“בין המגזר העסקי בישראל לבין המגזר העסקי בטורקיה שוררים יחסי אמון ויחסי ידידות שנבנו על בסיס עשרות שנים של שיתוף פעולה. מרגע שטורקיה אוסרת יצוא מטורקיה לישראל על שורת מוצרים ארוכה היא מערערת יחסים אלה לרעת כלכלת טורקיה ולרעת אנשי העסקים שלה״, סיכם לין.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

תגובה אחת

  1. העולם אנטישימי ושונא ישראל , בפרט הצורר ארדואן , אין על מי להישען רק על אבינ ו שבשמיים ה’ עושה הכל שנכיר ונדע שרק בו אפשר לבטוח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה