חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפיצויים המוגדלים לעסקים בקו העימות בצפון הוארכו עד לפברואר

מדובר בעסקים שקיבלו פיצוי בגין שלושת החודשים הראשונים למלחמה – אוקטובר-דצמבר • שר האוצר: "יישובים בצפון יוגדרו כיישובי-ספר למשך שנה ויזכו לפיצוי במסלול האדום"

משרד האוצר, ירושלים, ארכיון | צילום: פלאש 90

עסקים ביישובים שזכאים לפיצויים מוגדלים לחודשים אוקטובר – דצמבר 2023, יהיו זכאים להארכת פיצויים גם בגין ינואר-פברואר 2024. רשימת היישובים הזכאים ביישובי קו העימות בצפון כוללת יישובים שבהם פיקוד צפון נתן הנחיות מיוחדות ומחמירות אשר הגבילו באופן משמעותי, רציף ולאורך זמן את הפעילות הכלכלית של יישובים אלו בחודשיים הראשונים של השנה.

עסקים אלה היו זכאים לבחור בין פיצוי מוגדל בגין ירידת המחזורים לבין פיצוי במסלול “שכר”, בסכום קצוב של 520 שקלים ליום, בגין כל עובד שנעדר ממקום העבודה בשל הנחיות מערכת הביטחון. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ’, פרסם היום שלישי) את ההצעה והיא תתוקן בהתאם לתקנות שאישרה ועדת הכספים של הכנסת.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, ארכיון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בנוסף, פורסמה הודעת שר האוצר בדבר הגדרתם של מספר יישובים בצפון כיישובי-ספר למשך תקופה של שנה. מוצע כי הישובים כפר ורדים, בוקתעא, בני יהודה, חד נס, חספין, קצרין ורמת טראמפ יוכרו כיישובי ספר מה-7 באוקטובר 2023 ועד ל-7 באוקטובר 2024. משמעות ההכרה היא שעסקים ביישובים אלה יהיו זכאים לתבוע פיצויים במסלול האדום.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה