חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התעכבו וזיהמו: קנס של 18.7 מיליון שקל לחברה מקבוצת בז”ן

לאחר עיכובים רבים של כרמל אולפינים בהתקנת אמצעים להפחתת מזהמים, במשרד להגנת הסביבה הטילו עיצום כספי על החברה שבמפרץ חיפה • זהו אחד הסכומים הגבוהים שהטיל המשרד להגנת הסביבה על חברה או מפעל כלשהו

בתי זיקוק בחיפה, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי של 18.7 מיליון שקל על חברת כרמל אולפינים (כאו”ל) מקבוצת בז”ן שבמפרץ חיפה בשל חריגה מערכי הפליטה שנקבעו לחברה. לפי מנהלת אף איכות אוויר ואסבסט במשרד להגנת הסביבה רעות רבי העיצום הכספי שהוטל הוא “מהגבוהים שהמשרד הטיל עד היום”. 

כאו”ל היא חברה-בת בבעלות מלאה של בז”ן העוסקת בין השאר בייצור ובשיווק של פולימרים המשמשים לתעשיית הפלסטיק במפעל הנמצא במפרץ חיפה. פעילות מתקני המפעל היא מקור פליטה הנדרש בהיתר פליטה מטעם המשרד להגנת הסביבה על פי חוק אוויר נקי.

החברה נדרשה להגיש תכנית ולהתקין אמצעים להפחתת מזהמים אולם, החברה לא עמדה בלוחות הזמנים כפי שקבע המשרד, ולא נערכה כראוי עם הקמת מתקני טיפול במזהמים כפי שנדרש בהיתר. והחל מראשית שנת 2021 נמדדו חריגות מערכי הפליטה המעודכנים לתחמוצות חנקן שנדרשה החברה לעמוד בהם. בחודש מאי 2022, ובאיחור של כשנה וחצי מהמועד שנקבע בהיתר הפליטה, השלים המפעל את התקנת אמצעי הפחתת הפליטות.

על כן מחוז חיפה של המשרד הוציא צו מנהלי נגד החברה, בו נקבעו ערכי פליטה מחמירים למזהם תחמוצות החנקן מתנורי הפיצוח של החברה, במטרה לצמצם לאלתר את הפליטות הכוללות של המפעל ואת הפגיעה באיכות האוויר עד להשלמת התקנת אמצעי הפחתת הפליטות, כפי שדרש המשרד בהיתר.

בשנים האחרונות ניהל המשרד להגנת הסביבה כמה הליכי אכיפה נגד חברת כאו”ל וחברות נוספות בקבוצת בז”ן, כולל עיצומים כספיים, צווים, התראות וחקירות פליליות. בשנת 2017 הוטל על כאו”ל עיצום כספי בסך 2.17 מיליון ₪ על הפרת חוק אוויר נקי. בחודש יוני 2022 הגיש המשרד כתב אישום נגד החברה ושלושה נושאי משרות בה בגין גרימת זיהום אוויר והפרות חוזרות של תנאי היתר הפליטה ורישיון העסק.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה