חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ה-OECD: בריטניה תסבול מהצמיחה האיטית ביותר מבין כל המדינות העשירות ב-2025

סיכויי הצמיחה ה"איטיים" של בריטניה העלו אותה על מסלול "הכלכלה בעלת הביצועים הגרועים ביותר" מתוך כל המדינות המתקדמות בשנה הבאה, כך לפי ה-OECD • הכלכלה העולמית מראה סימני התאוששות וצפויה לעלות בצורה מתונה ל-3.2% ב-2025

לונדון, בריטניה | צילום: שאטרסטוק

הכלכלה הבריטית צפויה להתרחב ב-1% בשנת 2025 – הרבה מאחורי קנדה, צרפת, גרמניה, יפן וארה”ב, כאשר ההשפעות המתמשכות של ריבית גבוהה ואינפלציה ממשיכות להכביד על המדינה, כך לפי חדשות CNBC. 

סיכויי הצמיחה ה”איטיים” של בריטניה הביאו אותה למסלול להיות הכלכלה בעלת הביצועים הגרועים ביותר של כל המדינות המתקדמות בשנה הבאה, על פי תחזיות חדשות של הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD). 

התוצר המקומי הגולמי של בריטניה צפוי לגדול ב-0.4% בשנת 2024, כך נכתב בתחזית הכלכלית העולמית האחרונה של הארגון. נתון זה ירד מהתחזית הקודמת של 0.7% ופחות מכל שאר מדינות ה-G7 מלבד גרמניה, שצפוי להיות 0.2%.

לפי הארגון, הצמיחה בקרב מדינות מתקדמות בשנה הבאה אמורה להיות מובלת על ידי מדינות צפון אמריקה, שמגיעה בעקבות תחזית לצמיחה חזקה של 2.6% בארה”ב בשנת 2024. בקרב הכלכלות המתעוררות, ה-OECD כתב שבסין, שבה הכלכלה נאבקה בחלקה עקב מיתון ממושך בשוק הנכסים, תחזיות הצמיחה עודכנו מעט כלפי מעלה מהתחזיות הקודמות.

אלווארו פריירה, מנהל ענף מחקרי המדיניות של ה-OECD, אמר ל-CNBC שהתחזיות מצביעות על כך שהמאמצים של הבנקים המרכזיים לדכא את האינפלציה עובדים. 

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה