חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חולמים לגור בטוסקנה? איטליה תעניק עשרות אלפי יורו למתעניינים

אזור טוסקנה שבאיטליה סובל מאוכלוסייה מבוגרת וקטנה בעיירות הכפריות ובמטרה להצעיר את האוכלוסייה איטליה יוצאת בתוכנית לסבסוד עלויות מגורים למי שירצה לעבור לחבל הארץ הציורי • איטליה הקצתה תקציב של 2.8 מיליון שקל לחלוקת המענקים  
איטליה, טוסקנה

קרדיט: shutterstock

איטליה מוכנה לשלם כסף לכל החולמים לגור בטוסקנה: לאחרונה הרשויות באזור טוסקנה החליטו להעניק תמריץ כספי במטרה לעודד מעבר לקהילות הכפריות באזור הציורי של טוסקנה. על פי התוכנית שהתקבלה, איטליה תציע מענקים של 10-30 אלף אירו או עד 32 אלף דולר במטרה לסייע בעלויות הקנייה והשיפוץ לכל מי שיבחר להעתיק את מגוריו לטוסקנה.

מדובר בסכום כולל של 2.8 מיליון אירו או כ-3 מיליון דולר, תקציב אותו הקצתה טוסקנה לתוכנית המוצעת לעידוד מעבר לאזור, המענקים אמורים לכסות 50% מהעלויות הכרוכות בקנייה ושיפוץ של בתים בעיירה באזור שמספר התושבים בה הוא פחות מ-5,000.

לצד ההטבות הכספיות, טוסקנה דורשת מהמועמדים להפוך את הנכס למקום מגוריהם הקבוע, עליהם  להיות אזרחים איטלקים או אזרחי האיחוד האירופי או מי שאינו אזרח האיחוד האירופי אך מחזיק בתושבות ארוכת טווח של לפחות 10 שנים. המעוניינים יהיו חייבים להירשם כתושבים בעיירה האיטלקית ולא יוכלו להיות תושבים רשומים בעיירה אחרת.

איטליה מיישמת תכניות אלה ואחרות במטרה ברורה להצעיר את האוכלוסייה המתגוררת באותן עיירות ציוריות וכפריות. גם לתוכנית הנוכחית עם הצעת כסף למעוניינים היה כבר תקדים באיטליה, סרדיניה העניקה 15 אלף אירו לכל מי שבחר לעבור לאי הים תיכוני. למעשה הפרישה סרדיניה 45 מיליון אירו לסבסוד 3,000 מענקים כאלה.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה