חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החוק החדש נכנס לתוקף, האם זהו סוף עידן החשבוניות הפיקטיביות?

החל מ-5 במאי 2024, רשות המיסים תשים רגל על דוושת הגז במאבק בהונאות: עסקאות מעל 25 אלף שקל יהיו חייבות באישור מראש • שי אהרנוביץ', מנהל רשות המיסים: "חוק החשבוניות הוא כלי חיוני במאבק בפשיעה הכלכלית"

חשבוניות פיקטיביות, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

עולם החשבוניות בישראל עמד בפני מהפך משמעותי. החל מהיום (5 במאי 2024), נכנס לתוקף “חוק החשבוניות”, שמטרתו להילחם בתופעת החשבוניות הפיקטיביות ולצמצם משמעותית את ההונאות בתחום המע”מ. חוק זה צפוי להשפיע על עסקים רבים בישראל, ולכן חשוב להם להיערך מראש ליישומו. בכתבה הבאה נסביר מהן ההשלכות העיקריות של החוק, כיצד יש להתאים את פעילות העסק בהתאם, ומהן ההמלצות של המומחים.

מה זה אומר?

לא עוד חשבוניות סתם. מעתה, עסקים יהיו חייבים לקבל “מספר הקצאה” ייחודי מרשות המיסים עבור כל עסקה מעל 25 אלף שקל ומעלה.

מספר ההקצאה יוטבע על גבי החשבונית ויאפשר לרשות המיסים לפקח עליהן מקרוב ולמנוע הונאות מע”מ עוד בשלב מוקדם. מדובר במכה חזקה בפשיעה הכלכלית, מטרת החוק היא לצמצם משמעותית את תופעת החשבוניות הפיקטיביות, שגורמות נזק עצום לקופת המדינה ולמשק כולו.

רשות המיסים, ארכיון | צילום: פלאש 90

אז מה עושים עכשיו?

מומלץ לעסקים כבר להתחיל ללמוד את ההליך לקבלת מספר הקצאה ולהתאים את מערכותיהם בהתאם. רשות המיסים מציעה הדרכה וסיוע לעסקים המעוניינים להבין את החוק וליישם אותו. כעת, הקפדה על תיעוד מדויק של כל עסקאות חשובה מתמיד.

שי אהרנוביץ’, מנהל רשות המיסים: “חוק החשבוניות הוא כלי חיוני במאבק בפשיעה הכלכלית. אנו מאמינים שהחוק יסייע לנו להגן על הכנסות המדינה בצורה משמעותית”.

רו”ח אבי כהן, נשיא התאחדות רואי החשבון בישראל: “חשוב שעסקים יתייעצו עם רואה חשבון כדי להבין את ההשלכות של החוק החדש עליהם ומה עליהם לעשות להתאמה”.

עו”ד ירון גולדשטיין, מומחה למשפט מס: “עסקים שיפעלו בצורה אחראית ובהתאם לחוק לא צריכים לחשוש. החוק נועד להגן על כולנו מפני עבריינים”.

לסיכום, “חוק החשבוניות” הוא צעד משמעותי במאבק בהון השחור ובהונאות מע”מ. למרות השינויים שהוא מחייב, מדובר בבשורה חיובית שתביא בסופו של דבר ליעילות, שקיפות וחיזוק הכלכלה הישראלית.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה