חיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טוב לישראל? רפורמת הייבוא אושרה במליאת הכנסת

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה שניה ושלישית את רפורמת ״מה שטוב לאירופה טוב לישראל״ שצפויה להסיר חסמי סחר בייבוא ובכך להוזיל משמעותית את ההוצאה המשפחתית • פערי המחירים בין ישראל ליתר מדינות ה-OECD מובילים לכך שמשפחה ממוצעת בישראל משלמת מעל ל-10 אלף שקלים יותר בכל שנה

סופרמרקט בתל אביב | צילום: שאטרסטוק

רפורמת “מה שטוב לאירופה טוב לישראל” אושרה בקריאה השנייה והשלישית במליאת הכנסת היום (שני) כחלק מהמאבק ביוקר המחייה. 

הושלמה חקיקתם של 4 חוקים שיחד מהווים את הרפורמה שתיכנס לתוקף החל מינואר 2025. הרפורמה צפויה להוזיל את ההוצאה המשפחתית בישראל ברכישת מגוון מוצרים – תמרוקים, מזון, טואלטיקה, משחקים, מוצרי חשמל ועוד. זאת בכך, שהיא מאפשרת לראשונה לייבא לישראל מוצרים רבים שנמכרים במחירים זולים במדפים באירופה ויוכלו להגיע לישראל ללא תקנים והתאמות ייחודיות.

סופרמרקט בירושלים | צילום: שאטרסטוק

פערי המחירים בין ישראל ליתר מדינות ה-OECD מובילים לכך שמשפחה ממוצעת בישראל משלמת מעל ל-10 אלף שקלים יותר בכל שנה על מוצרים הכלולים ברפורמה, ולפי שר הכלכלה ניר ברקת היא צפויה להוזיל את ההוצאה המשפחתית בכ-6000 שקלים לשנה.

במסגרת הרפורמה נקבע לראשונה כי ניתן יהיה לייבא לישראל מכל ספק כל מוצר שמשווק באירופה ללא קשר עם היצרן וזאת אפילו במוצרים שכיום אינם נמכרים בישראל.

כתוצאה מכך צפוי לגדול משמעותית מגוון המוצרים בישראל וצפויה להתגבר התחרות על המותגים הבין לאומיים המובילים שכיום מגיעים לישראל על ידי יבואנים בלעדיים בלבד.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

הירשמו לניוזלטר של ערוץ הכלכלה

דילוג לתוכן